Net-a-porter verkoopt Google Glass | RetailDetail

Net-a-porter verkoopt Google Glass

Net-a-porter verkoopt Google Glass

Op Net-a-porter.com zijn vanaf 23 juni exemplaren van Google Glass te koop. De webshop is zo de eerste winkel waar Google Glass door een derde partij verkocht zal worden. Diane von Furstenberg tekent voor het design.

Von Furstenberg als 'early adopter'

Von Furstenberg heeft een collectie ontworpen in vijf kleuren, met prijzen tussen 120 en 225 dollar (88 en 165 euro). Daarnaast zullen er ook twee zonnebrillen beschikbaar zijn. Wie ook wil genieten van alle voordelen van een Google Glass zal wel iets meer moeten neertellen, namelijk 1.700 dollar (1.247 euro).

 

Net-a-porter is zo de eerste retailer die Google Glass mag verkopen. Momenteel kan het apparaat enkel nog maar via Google zelf gekocht worden. De keuze voor Von Furstenberg is geen toeval. De ontwerpster gebruikte in 2013 al Google Glass tijdens één van haar shows en ze was ook één van de eerste die Google Hangout gebruikte voor e-commerce, toen ze er een presentatie gaf waarbij kijkers getoonde producten direct online konden bestellen.

 

Google is de laatste tijd steeds meer bezig om de Google Glass naast functioneel ook modieus te maken. Zo werkte het al samen met Ray-Ban en Oakley en haalde het Ivy Ross binnen, die eerder werkte bij Calvin Klein en GAP.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.