Netto-omzet Westwing bijna maal drie

Netto-omzet Westwing bijna maal drie

De omzet van online woonwinkel Westwing is in 2013 bijna maal drie gegaan ten opzichte van 2012. Voor het hele boekjaar kwam de omzet van het Duitse bedrijf uit op 110 miljoen euro.

Terugkerende klanten

In 2012, het eerste volledige jaar van Westwing, haalde het bedrijf een netto-omzet van 41 miljoen euro. Met 110 miljoen euro in 2013 doet het dus bijna drie keer zo goed en net iets beter dan grote concurrent Home24. Een groot deel van de omzet wordt gegenereerd door terugkerende klanten: 75 procent van de aankopen wordt gedaan door vaste klanten.

 

"Met deze resultaten zijn we de leidinggevende internationale online retailer in home & living buiten de Verenigde Staten", zegt Stefan Smalla, oprichter en CEO van Westwing. In totaal werden er 1,2 miljoen bestellingen gedaan bij Westwing in 2013, goed voor 2,8 miljoen verkochte producten. 34 procent van de aankopen gebeurde via een mobiel apparaat.

 

Investering in logistiek

Westwing heeft ook het aantal leden weten te verdubbelen in 2013, naar een totaal van 12 miljoen. Bij Westwing kunnen enkel leden aankopen doen. Ze krijgen dan kortingen op een select en tijdelijk aanbod, een systeem dat bijvoorbeeld ook wordt gehanteerd door Vente-Privée.

 

Om te voldoen aan de vraag heeft Westwing sterk geïnvesteerd in de logistieke omkadering en het heeft nu zes logistieke centra: vier in Europa, één in Rusland en één in Brazilië. "Dit jaar zullen we onze inspanningen om de Westwing-klant een ervaring van wereldklasse aan te bieden nog verhogen, door te investeren in ons logistiek netwerk en technologieplatform", aldus Smalla.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top