Netto-omzet Westwing bijna maal drie

Netto-omzet Westwing bijna maal drie

De omzet van online woonwinkel Westwing is in 2013 bijna maal drie gegaan ten opzichte van 2012. Voor het hele boekjaar kwam de omzet van het Duitse bedrijf uit op 110 miljoen euro.

Terugkerende klanten

In 2012, het eerste volledige jaar van Westwing, haalde het bedrijf een netto-omzet van 41 miljoen euro. Met 110 miljoen euro in 2013 doet het dus bijna drie keer zo goed en net iets beter dan grote concurrent Home24. Een groot deel van de omzet wordt gegenereerd door terugkerende klanten: 75 procent van de aankopen wordt gedaan door vaste klanten.

 

"Met deze resultaten zijn we de leidinggevende internationale online retailer in home & living buiten de Verenigde Staten", zegt Stefan Smalla, oprichter en CEO van Westwing. In totaal werden er 1,2 miljoen bestellingen gedaan bij Westwing in 2013, goed voor 2,8 miljoen verkochte producten. 34 procent van de aankopen gebeurde via een mobiel apparaat.

 

Investering in logistiek

Westwing heeft ook het aantal leden weten te verdubbelen in 2013, naar een totaal van 12 miljoen. Bij Westwing kunnen enkel leden aankopen doen. Ze krijgen dan kortingen op een select en tijdelijk aanbod, een systeem dat bijvoorbeeld ook wordt gehanteerd door Vente-Privée.

 

Om te voldoen aan de vraag heeft Westwing sterk geïnvesteerd in de logistieke omkadering en het heeft nu zes logistieke centra: vier in Europa, één in Rusland en één in Brazilië. "Dit jaar zullen we onze inspanningen om de Westwing-klant een ervaring van wereldklasse aan te bieden nog verhogen, door te investeren in ons logistiek netwerk en technologieplatform", aldus Smalla.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top