Netto-omzet Westwing bijna maal drie | RetailDetail

Netto-omzet Westwing bijna maal drie

Netto-omzet Westwing bijna maal drie

De omzet van online woonwinkel Westwing is in 2013 bijna maal drie gegaan ten opzichte van 2012. Voor het hele boekjaar kwam de omzet van het Duitse bedrijf uit op 110 miljoen euro.

Terugkerende klanten

In 2012, het eerste volledige jaar van Westwing, haalde het bedrijf een netto-omzet van 41 miljoen euro. Met 110 miljoen euro in 2013 doet het dus bijna drie keer zo goed en net iets beter dan grote concurrent Home24. Een groot deel van de omzet wordt gegenereerd door terugkerende klanten: 75 procent van de aankopen wordt gedaan door vaste klanten.

 

"Met deze resultaten zijn we de leidinggevende internationale online retailer in home & living buiten de Verenigde Staten", zegt Stefan Smalla, oprichter en CEO van Westwing. In totaal werden er 1,2 miljoen bestellingen gedaan bij Westwing in 2013, goed voor 2,8 miljoen verkochte producten. 34 procent van de aankopen gebeurde via een mobiel apparaat.

 

Investering in logistiek

Westwing heeft ook het aantal leden weten te verdubbelen in 2013, naar een totaal van 12 miljoen. Bij Westwing kunnen enkel leden aankopen doen. Ze krijgen dan kortingen op een select en tijdelijk aanbod, een systeem dat bijvoorbeeld ook wordt gehanteerd door Vente-Privée.

 

Om te voldoen aan de vraag heeft Westwing sterk geïnvesteerd in de logistieke omkadering en het heeft nu zes logistieke centra: vier in Europa, één in Rusland en één in Brazilië. "Dit jaar zullen we onze inspanningen om de Westwing-klant een ervaring van wereldklasse aan te bieden nog verhogen, door te investeren in ons logistiek netwerk en technologieplatform", aldus Smalla.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.