Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop | RetailDetail

Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Het succes van de Belgische hockeyploegen heeft geleid tot de geboorte van een nieuw Belgisch kledinglabel: EQIP. Dat merk trekt volop de kaart van het internet als verkoopkanaal.

Hockey als inspiratiebron

Hockey is hot: het aantal spelers dat zich uitleeft met stick en bal is in tien jaar tijd verdubbeld. Een gat in de markt, dacht Sare Vermeulen: "Ik miste een merk waarmee hockeyers zich buiten de poorten van hun club kunnen tonen als gepassioneerd speler. Niet voor tijdens de trainingen of de matchen dus, maar voor op de schoolbanken of in de vrije tijd. Ik zocht stijlvolle kleding die hun liefde voor het hockey onderstreept en waardoor anderen hen herkennen als lid van de hockeyfamilie."

 

De eerste collectie van EQIP bestaat uit een veertigtal modellen voor jongens en meisjes en is beschikbaar in de maten 116 tot 176. De prijzen lopen uiteen van 32 euro voor een T-shirt tot 80 euro voor een hoodie. De stukken zijn in Europa geproduceerd en vervaardigd van natuurlijke materialen.

 

EQIP is (vooralsnog) enkel via de eigen webshop te koop, al wil de oprichtster de doelgroep ook rechtstreeks benaderen tijdens hockeytornooien als de Fintro Hockey World League Antwerp. Die gaat van 20 juni tot en met 5 juli door op de terreinen van Hockeyclub Dragons uit Brasschaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.