Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop | RetailDetail

Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Het succes van de Belgische hockeyploegen heeft geleid tot de geboorte van een nieuw Belgisch kledinglabel: EQIP. Dat merk trekt volop de kaart van het internet als verkoopkanaal.

Hockey als inspiratiebron

Hockey is hot: het aantal spelers dat zich uitleeft met stick en bal is in tien jaar tijd verdubbeld. Een gat in de markt, dacht Sare Vermeulen: "Ik miste een merk waarmee hockeyers zich buiten de poorten van hun club kunnen tonen als gepassioneerd speler. Niet voor tijdens de trainingen of de matchen dus, maar voor op de schoolbanken of in de vrije tijd. Ik zocht stijlvolle kleding die hun liefde voor het hockey onderstreept en waardoor anderen hen herkennen als lid van de hockeyfamilie."

 

De eerste collectie van EQIP bestaat uit een veertigtal modellen voor jongens en meisjes en is beschikbaar in de maten 116 tot 176. De prijzen lopen uiteen van 32 euro voor een T-shirt tot 80 euro voor een hoodie. De stukken zijn in Europa geproduceerd en vervaardigd van natuurlijke materialen.

 

EQIP is (vooralsnog) enkel via de eigen webshop te koop, al wil de oprichtster de doelgroep ook rechtstreeks benaderen tijdens hockeytornooien als de Fintro Hockey World League Antwerp. Die gaat van 20 juni tot en met 5 juli door op de terreinen van Hockeyclub Dragons uit Brasschaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top