Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Nieuw kledinglabel voor hockeyers enkel online te koop

Het succes van de Belgische hockeyploegen heeft geleid tot de geboorte van een nieuw Belgisch kledinglabel: EQIP. Dat merk trekt volop de kaart van het internet als verkoopkanaal.

Hockey als inspiratiebron

Hockey is hot: het aantal spelers dat zich uitleeft met stick en bal is in tien jaar tijd verdubbeld. Een gat in de markt, dacht Sare Vermeulen: "Ik miste een merk waarmee hockeyers zich buiten de poorten van hun club kunnen tonen als gepassioneerd speler. Niet voor tijdens de trainingen of de matchen dus, maar voor op de schoolbanken of in de vrije tijd. Ik zocht stijlvolle kleding die hun liefde voor het hockey onderstreept en waardoor anderen hen herkennen als lid van de hockeyfamilie."

 

De eerste collectie van EQIP bestaat uit een veertigtal modellen voor jongens en meisjes en is beschikbaar in de maten 116 tot 176. De prijzen lopen uiteen van 32 euro voor een T-shirt tot 80 euro voor een hoodie. De stukken zijn in Europa geproduceerd en vervaardigd van natuurlijke materialen.

 

EQIP is (vooralsnog) enkel via de eigen webshop te koop, al wil de oprichtster de doelgroep ook rechtstreeks benaderen tijdens hockeytornooien als de Fintro Hockey World League Antwerp. Die gaat van 20 juni tot en met 5 juli door op de terreinen van Hockeyclub Dragons uit Brasschaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top