Nieuw: 'oppas' voor webshops tijdens vakantie | RetailDetail

Nieuw: 'oppas' voor webshops tijdens vakantie

Nieuw: 'oppas' voor webshops tijdens vakantie

Pakjesbedrijf Kariboo! gaat uitbaters van webwinkels helpen om hun online zaak draaiende te houden wanneer ze met vakantie gaan. De nieuwe dienst Webshopzitter zal pakketjes verzenden bij afwezigheid van de uitbater.

Voor kleine ondernemers

Ondernemers die gebruik willen maken van de nieuwe dienst krijgen eerst de mogelijkheid om enkele werknemers van Kariboo! op te leiden. Daarna zorgt het bedrijf ervoor dat bestellingen tijdens de afwezigheid van de ondernemer vlot verzonden worden. Ook kunnen nog enkele extra diensten, zoals het legen van de postbus, gevraagd worden.

 

De Webshopzitter is vooral bedoeld voor kleine ondernemingen, die vaak door één persoon of een gezin uitgebaat worden en die geen extra personeel hebben om afwezige werknemers op te vangen.

 

Regio Antwerpen

"Dat er behoefte was aan een dergelijke dienst werd steeds duidelijker, want ook webshopeigenaars nemen verlof. Maar intussen blijft het internet op volle toeren draaien en verwachten consumenten dat hun bestellingen op tijd worden verwerkt en geleverd", zegt salesverantwoordelijke Tom Baeten.

 

De dienst, die volgens het bedrijf een wereldprimeur is, wordt de komende tijd uitgetest in de regio Antwerpen en zal daarna uitgerold worden naar de rest van het land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.