Nieuwe COO voor betaalspecialist Ogone

Nieuwe COO voor betaalspecialist Ogone

Ogone, de leidinggevende Europese leverancier van betaaldiensten, heeft Jurgen Verstraete aangesteld tot COO. Daardoor kan CEO Peter De Caluwé, die tot voor kort beide functies combineerde, zich nog meer toeleggen op de internationale uitbouw van Ogone. Het Brusselse bedrijf telt intussen 33.000 klanten in 45 landen en is intussen een naam als een klok binnen de e-commerce.

De 36-jarige Verstraete is al zeven jaar aan de slag bij Ogone: eerst bij de klantenzorg en later als 'head of operations'. Als COO zal Verstraete nu deel uitmaken van het uitvoerend comité, waar hij verantwoordelijk wordt voor de verdere ontwikkeling van het operationele team en het ontplooien van bestaande en nieuwe productinitiatieven.

 

Noodzakelijke evolutie

Omdat Ogone de voorbije jaren snel groeide en internationaal aan belang won, werd het noodzakelijk om een aparte COO aan te stellen: "Ogone is sinds dit jaar in een verhoogde versnelling aan het evolueren van een Europese naar een wereldspeler, met als belangrijke stap de overname van EBS in India", zegt CEO Peter De Caluwe.

 

Ogone biedt momenteel meer dan 45 betaalmethodes aan en en levert manuele en geïntegreerde oplossingen voor het beheren van elektronische betalingen voor e-commerce, ticketing, call centers, luchtvaart en reisbureaus. In de klantenportefeuille zitten ronkende namen als AS Adventrue, Base, Kinepolis, Mobistar, Proximus en Thomas Cook.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de VS. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Cara Pils sinds kort te vinden op Alibaba

10/05/2017

Cara Pils en enkele andere huismerken van Colruyt zijn sinds enkele maanden te vinden op de platformen van de Chinese e-commercegigant Alibaba. Voorlopig verkoopt Colruyt wel enkel aan professionele klanten.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top