Nieuwe COO voor betaalspecialist Ogone

Nieuwe COO voor betaalspecialist Ogone

Ogone, de leidinggevende Europese leverancier van betaaldiensten, heeft Jurgen Verstraete aangesteld tot COO. Daardoor kan CEO Peter De Caluwé, die tot voor kort beide functies combineerde, zich nog meer toeleggen op de internationale uitbouw van Ogone. Het Brusselse bedrijf telt intussen 33.000 klanten in 45 landen en is intussen een naam als een klok binnen de e-commerce.

De 36-jarige Verstraete is al zeven jaar aan de slag bij Ogone: eerst bij de klantenzorg en later als 'head of operations'. Als COO zal Verstraete nu deel uitmaken van het uitvoerend comité, waar hij verantwoordelijk wordt voor de verdere ontwikkeling van het operationele team en het ontplooien van bestaande en nieuwe productinitiatieven.

 

Noodzakelijke evolutie

Omdat Ogone de voorbije jaren snel groeide en internationaal aan belang won, werd het noodzakelijk om een aparte COO aan te stellen: "Ogone is sinds dit jaar in een verhoogde versnelling aan het evolueren van een Europese naar een wereldspeler, met als belangrijke stap de overname van EBS in India", zegt CEO Peter De Caluwe.

 

Ogone biedt momenteel meer dan 45 betaalmethodes aan en en levert manuele en geïntegreerde oplossingen voor het beheren van elektronische betalingen voor e-commerce, ticketing, call centers, luchtvaart en reisbureaus. In de klantenportefeuille zitten ronkende namen als AS Adventrue, Base, Kinepolis, Mobistar, Proximus en Thomas Cook.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top