Nieuwe country manager Benelux voor PayPal

Nieuwe country manager Benelux voor PayPal

PayPal heeft de Nederlander Jan-Willem Roest aangesteld tot country manager voor de Benelux. Het betaalbedrijf beleeft uitdagende tijden, nu het zich afsplitst van moederbedrijf eBay en een beursgang voorbereidt.

"Marktaandeel Benelux verdubbelen"

Jan-Willem Roest startte ruim vijf jaar geleden als 'relationship manager' bij PayPal, na een carrière bij Lenovo en IBM. De Nederlander groeide er al snel door tot hoofd Relationship Management voor de Benelux en introduceerde QR-shoppen in Amsterdam. Tot voor kort was hij bij PayPal verantwoordelijk voor Digital Goods, waar hij strategische partnerships ontwikkelde in gaming, video-on-demand, streaming music en software voor de Europese markt.

 

Er wachten de nieuwe country manager alvast uitdagende tijden. Zo staat PayPal op het punt zich af te splitsen van moederbedrijf eBay en bereidt het een beursgang voor. Zelf is Roest alvast razend ambitieus: "PayPal biedt unieke diensten aan als aankoop- en verkoopbescherming, mobiel betalen en RetourkostenVergoeding. In combinatie met de mogelijkheid om wereldwijd, eenvoudig en veilig te betalen ben ik ervan overtuigd dat het daarom mogelijk moet zijn om het marktaandeel in de Benelux te verdubbelen. Deze stijging wordt mee gefaciliteerd door de groei van mobiel betalen, waar we de nummer één willen worden."

 

Jan-Willem Roest zal in zijn nieuwe rol rapporteren aan Luca Cassina, General Manager Western Europe bij PayPal, en nauw samenwerken met Joachim Goyvaerts, sinds september 2014 Head of PayPal België & Luxemburg. PayPal heeft naar eigen zeggen 152 miljoen actieve gebruikers in 203 markten, die dagelijks ruim 9,3 miljoen betalingen verrichten in meer dan 100 verschillende valuta.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top