Nordstrom verkoopt via Instagram | RetailDetail

Nordstrom verkoopt via Instagram

Nordstrom verkoopt via Instagram

De Amerikaanse moderetailer Nordstrom heeft in samenwerking met marketingbureau Curalate een directe link van Instagram naar de bijbehorende productpagina gelegd, zodat het vrijwel rechtstreeks kan verkopen.

Eenvoudige oplossing

Nordstrom werkt al langer met sociale media: zo reageerde het op Instagram op elke vraag die betrekking had op een product dat op Nordstrom.com te vinden was. Omdat Nordstrom elke dag tienduizenden reacties krijgt, was dat een zeer tijdrovende bezigheid. In juli van dit jaar integreerde het vervolgens Instagram op zijn website, maar dat was dan weer onhandig voor de klanten, omdat ze Instagram moesten verlaten en vervolgens de juiste foto moesten zoeken op de website.

 

Met Like2Buy van Curalate heeft Nordstrom nu de oplossing gevonden voor het probleem waarbij retailers niet naar hun site kunnen linken op Instagram. Op het profiel van Nordstorm op Instagram is een link te vinden die leidt naar een fotogalerij. Als een bezoeker op één van die foto's klikt, dan wordt hij direct naar de productpagina op Nordstrom.com geleid. Volgens directeur sociale media Bryan Galipeau haalt Nordstrom zo een pijnpunt weg en werkt alles voor beide partijen een stuk vlotter.

 

Klanten kunnen producten nu ook heel eenvoudig toevoegen aan een verlanglijstje, dat ze later kunnen gebruiken om met één simpele klik het product op de website van Nordstrom terug te vinden. Nordstrom hoopt door het wegnemen van barrières klanten sneller te overtuigen om producten te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.