Nordstrom verkoopt via Instagram

Nordstrom verkoopt via Instagram

De Amerikaanse moderetailer Nordstrom heeft in samenwerking met marketingbureau Curalate een directe link van Instagram naar de bijbehorende productpagina gelegd, zodat het vrijwel rechtstreeks kan verkopen.

Eenvoudige oplossing

Nordstrom werkt al langer met sociale media: zo reageerde het op Instagram op elke vraag die betrekking had op een product dat op Nordstrom.com te vinden was. Omdat Nordstrom elke dag tienduizenden reacties krijgt, was dat een zeer tijdrovende bezigheid. In juli van dit jaar integreerde het vervolgens Instagram op zijn website, maar dat was dan weer onhandig voor de klanten, omdat ze Instagram moesten verlaten en vervolgens de juiste foto moesten zoeken op de website.

 

Met Like2Buy van Curalate heeft Nordstrom nu de oplossing gevonden voor het probleem waarbij retailers niet naar hun site kunnen linken op Instagram. Op het profiel van Nordstorm op Instagram is een link te vinden die leidt naar een fotogalerij. Als een bezoeker op één van die foto's klikt, dan wordt hij direct naar de productpagina op Nordstrom.com geleid. Volgens directeur sociale media Bryan Galipeau haalt Nordstrom zo een pijnpunt weg en werkt alles voor beide partijen een stuk vlotter.

 

Klanten kunnen producten nu ook heel eenvoudig toevoegen aan een verlanglijstje, dat ze later kunnen gebruiken om met één simpele klik het product op de website van Nordstrom terug te vinden. Nordstrom hoopt door het wegnemen van barrières klanten sneller te overtuigen om producten te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Back to top