Nordstrom verkoopt via Instagram | RetailDetail

Nordstrom verkoopt via Instagram

Nordstrom verkoopt via Instagram

De Amerikaanse moderetailer Nordstrom heeft in samenwerking met marketingbureau Curalate een directe link van Instagram naar de bijbehorende productpagina gelegd, zodat het vrijwel rechtstreeks kan verkopen.

Eenvoudige oplossing

Nordstrom werkt al langer met sociale media: zo reageerde het op Instagram op elke vraag die betrekking had op een product dat op Nordstrom.com te vinden was. Omdat Nordstrom elke dag tienduizenden reacties krijgt, was dat een zeer tijdrovende bezigheid. In juli van dit jaar integreerde het vervolgens Instagram op zijn website, maar dat was dan weer onhandig voor de klanten, omdat ze Instagram moesten verlaten en vervolgens de juiste foto moesten zoeken op de website.

 

Met Like2Buy van Curalate heeft Nordstrom nu de oplossing gevonden voor het probleem waarbij retailers niet naar hun site kunnen linken op Instagram. Op het profiel van Nordstorm op Instagram is een link te vinden die leidt naar een fotogalerij. Als een bezoeker op één van die foto's klikt, dan wordt hij direct naar de productpagina op Nordstrom.com geleid. Volgens directeur sociale media Bryan Galipeau haalt Nordstrom zo een pijnpunt weg en werkt alles voor beide partijen een stuk vlotter.

 

Klanten kunnen producten nu ook heel eenvoudig toevoegen aan een verlanglijstje, dat ze later kunnen gebruiken om met één simpele klik het product op de website van Nordstrom terug te vinden. Nordstrom hoopt door het wegnemen van barrières klanten sneller te overtuigen om producten te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top