Nu ook Nederlandstalige versie van Taobao | RetailDetail

Nu ook Nederlandstalige versie van Taobao

Nu ook Nederlandstalige versie van Taobao

De Nederlandse domeininvesteerder Herakles heeft een Nederlandstalige versie op poten gezet van de Chinese marktplaats Taobao.com. Zo kunnen ook Nederlandstalige consumenten op de Chinese site aankopen doen.

Chinese tussenpersoon

Taobao.nl is geen initiatief van Alibaba, het moederbedrijf van Taobao, maar wordt wel met goedkeuring van het bedrijf uitgebaat. "Alibaba heeft API's beschikbaar gesteld en wij hebben toestemming om die op de Nederlandse markt te gebruiken", vertelt initiatiefnemer Sander Scholten aan RetailNews.


Bestellingen die er door consumenten worden geplaatst, worden eigenlijk uitgevoerd door een Chinese agent, die als tussenpersoon dient om de bestellingen op de Chinese versie van de site te betalen. Die agent zal ook alle bestellingen controleren voor verzending.

 

Het grootste voordeel voor de Nederlandstalige klant is dat alle productbeschrijvingen automatisch worden vertaald. Bestellingen op de site kunnen vanuit België, Nederland en Duitsland worden geplaatst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.