Nutella start webboetiek zonder chocopasta | RetailDetail

Nutella start webboetiek zonder chocopasta

Nutella start webboetiek zonder chocopasta

Smeerpastamerk Nutella opent een webshop waar allerlei spulletjes te koop zijn… behalve chocopasta. Het is wellicht iets wat alleen een absolute ‘love brand’ zich kan permitteren. Of is het zelfs dan een beetje ‘te’?

“Merkliefde ook buiten de keuken tonen”

Nutella heeft in de Verenigde Staten een eigen boetiek op het internet geopend. Er worden onder meer t-shirts, koffiekoppen, spaarpotten en hoesjes voor smartphones verkocht, allemaal met het beroemde logo van het hazelnootpastamerk. Toch is er één wel heel opvallende afwezige: de smeerpasta van het merk is er niet te vinden.


Of dat niet een beetje te ver gaat? Volgens de klanten zeker niet, meent category manager Noah Szporn van de Amerikaanse tak van producent Ferrero: “Onze fans vragen permanent naar goederen met onze naam erop. We zijn blij hen eindelijk de mogelijkheid te geven om hun aanhankelijkheid aan het merk ook buiten te keuken te bewijzen.”


Nieuwste hype onder scholieren?

Belangstelling voor het merk is er in elk geval: op Facebook telt Nutella bijna 18 miljoen volgers. “De passie die onze fans voor Nutella hebben, kent geen gelijke”, meent Szporn.


De producten met de naam van Nutella erop zijn wel enkel in de VS te verkrijgen. Er worden internationaal geen goederen verstuurd. De webshop werd er bewust net voor de start van het nieuwe schooljaar gelanceerd, ongetwijfeld hopend dat het de nieuwste trend wordt in de Amerikaanse scholen.

 

 

- Johan Van Geyte en Pauline Neerman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.