Nutella start webboetiek zonder chocopasta

Nutella start webboetiek zonder chocopasta

Smeerpastamerk Nutella opent een webshop waar allerlei spulletjes te koop zijn… behalve chocopasta. Het is wellicht iets wat alleen een absolute ‘love brand’ zich kan permitteren. Of is het zelfs dan een beetje ‘te’?

“Merkliefde ook buiten de keuken tonen”

Nutella heeft in de Verenigde Staten een eigen boetiek op het internet geopend. Er worden onder meer t-shirts, koffiekoppen, spaarpotten en hoesjes voor smartphones verkocht, allemaal met het beroemde logo van het hazelnootpastamerk. Toch is er één wel heel opvallende afwezige: de smeerpasta van het merk is er niet te vinden.


Of dat niet een beetje te ver gaat? Volgens de klanten zeker niet, meent category manager Noah Szporn van de Amerikaanse tak van producent Ferrero: “Onze fans vragen permanent naar goederen met onze naam erop. We zijn blij hen eindelijk de mogelijkheid te geven om hun aanhankelijkheid aan het merk ook buiten te keuken te bewijzen.”


Nieuwste hype onder scholieren?

Belangstelling voor het merk is er in elk geval: op Facebook telt Nutella bijna 18 miljoen volgers. “De passie die onze fans voor Nutella hebben, kent geen gelijke”, meent Szporn.


De producten met de naam van Nutella erop zijn wel enkel in de VS te verkrijgen. Er worden internationaal geen goederen verstuurd. De webshop werd er bewust net voor de start van het nieuwe schooljaar gelanceerd, ongetwijfeld hopend dat het de nieuwste trend wordt in de Amerikaanse scholen.

 

 

- Johan Van Geyte en Pauline Neerman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top