Omoda laat schoenen online reserveren | RetailDetail

Omoda laat schoenen online reserveren

Omoda laat schoenen online reserveren

De Zeeuwse schoenenverkoper Omoda gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om online bestelde schoenen af te halen in een van de veertien winkels van de keten. Daarnaast krijgen ze ook de optie om via het internet schoenen te laten reserveren voor een pasbeurt.

Al sinds 2007 online

Omoda is al sinds 2007 actief in de onlineverkoop. Eerst vanuit Nederland, maar een jaar later kwam er ook een Belgische webwinkel bij. Nog twee jaar later volgde Duitsland. Sinds vorig jaar is er ook een webwinkel voor de Franse markt en binnenkort komt er ook een Engelstalige online winkel. De webwinkel trekt dagelijks 35.000 bezoekers.


Het bedrijf van de broers Willem en Lourus Verton biedt meer dan 200 merken aan. Naast damesschoenen, herenschoenen en kinderschoenen gaat het om tassen en accesoires.


Online shoppen wordt weer fysiek

Omoda levert de online bestelde goederen aan huis af. Wie voor 15u zijn bestelling ingeeft, krijgt ze ’s anderdaags gratis aan de deur. Terugsturen kan binnen de dertig dagen.


Het bedrijf wil het voor zijn klanten nu echter ook mogelijk maken om de goederen af te halen in de fysieke winkels van de keten. Het gaat om dertien verkooppunten in Nederland en sinds half juni ook om een eerste verkooppunt in België.


Passen in het winkelpunt

Daarnaast werkt Omoda aan een reserveerknop. Die moet klanten toelaten de schoenen van hun keuze te laten opzij zetten in de winkel, waar ze die eerst kunnen gaan passen.


Omoda werkt intussen verder aan een nieuw distributiecentrum in Zierikzee, waar de keten 27.000 vierkante meter grond kocht. De oplevering is gepland voor november. Het bedrijf heeft nu nog zeven kleinere opslagplaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.