Omoda laat schoenen online reserveren | RetailDetail

Omoda laat schoenen online reserveren

Omoda laat schoenen online reserveren

De Zeeuwse schoenenverkoper Omoda gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om online bestelde schoenen af te halen in een van de veertien winkels van de keten. Daarnaast krijgen ze ook de optie om via het internet schoenen te laten reserveren voor een pasbeurt.

Al sinds 2007 online

Omoda is al sinds 2007 actief in de onlineverkoop. Eerst vanuit Nederland, maar een jaar later kwam er ook een Belgische webwinkel bij. Nog twee jaar later volgde Duitsland. Sinds vorig jaar is er ook een webwinkel voor de Franse markt en binnenkort komt er ook een Engelstalige online winkel. De webwinkel trekt dagelijks 35.000 bezoekers.


Het bedrijf van de broers Willem en Lourus Verton biedt meer dan 200 merken aan. Naast damesschoenen, herenschoenen en kinderschoenen gaat het om tassen en accesoires.


Online shoppen wordt weer fysiek

Omoda levert de online bestelde goederen aan huis af. Wie voor 15u zijn bestelling ingeeft, krijgt ze ’s anderdaags gratis aan de deur. Terugsturen kan binnen de dertig dagen.


Het bedrijf wil het voor zijn klanten nu echter ook mogelijk maken om de goederen af te halen in de fysieke winkels van de keten. Het gaat om dertien verkooppunten in Nederland en sinds half juni ook om een eerste verkooppunt in België.


Passen in het winkelpunt

Daarnaast werkt Omoda aan een reserveerknop. Die moet klanten toelaten de schoenen van hun keuze te laten opzij zetten in de winkel, waar ze die eerst kunnen gaan passen.


Omoda werkt intussen verder aan een nieuw distributiecentrum in Zierikzee, waar de keten 27.000 vierkante meter grond kocht. De oplevering is gepland voor november. Het bedrijf heeft nu nog zeven kleinere opslagplaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top