Omoda laat schoenen online reserveren | RetailDetail

Omoda laat schoenen online reserveren

Omoda laat schoenen online reserveren

De Zeeuwse schoenenverkoper Omoda gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om online bestelde schoenen af te halen in een van de veertien winkels van de keten. Daarnaast krijgen ze ook de optie om via het internet schoenen te laten reserveren voor een pasbeurt.

Al sinds 2007 online

Omoda is al sinds 2007 actief in de onlineverkoop. Eerst vanuit Nederland, maar een jaar later kwam er ook een Belgische webwinkel bij. Nog twee jaar later volgde Duitsland. Sinds vorig jaar is er ook een webwinkel voor de Franse markt en binnenkort komt er ook een Engelstalige online winkel. De webwinkel trekt dagelijks 35.000 bezoekers.


Het bedrijf van de broers Willem en Lourus Verton biedt meer dan 200 merken aan. Naast damesschoenen, herenschoenen en kinderschoenen gaat het om tassen en accesoires.


Online shoppen wordt weer fysiek

Omoda levert de online bestelde goederen aan huis af. Wie voor 15u zijn bestelling ingeeft, krijgt ze ’s anderdaags gratis aan de deur. Terugsturen kan binnen de dertig dagen.


Het bedrijf wil het voor zijn klanten nu echter ook mogelijk maken om de goederen af te halen in de fysieke winkels van de keten. Het gaat om dertien verkooppunten in Nederland en sinds half juni ook om een eerste verkooppunt in België.


Passen in het winkelpunt

Daarnaast werkt Omoda aan een reserveerknop. Die moet klanten toelaten de schoenen van hun keuze te laten opzij zetten in de winkel, waar ze die eerst kunnen gaan passen.


Omoda werkt intussen verder aan een nieuw distributiecentrum in Zierikzee, waar de keten 27.000 vierkante meter grond kocht. De oplevering is gepland voor november. Het bedrijf heeft nu nog zeven kleinere opslagplaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.