Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

De Nederlandse webshop Coolblue kende in de eerste jaarhelft een omzetgroei van 55 procent, wat oprichter Pieter Zwart ertoe aanzette om meteen de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen van 300 naar 350 miljoen euro.

Tien kwartalen op rij monstergroei

De opening van steeds nieuwe gespecialiseerde webshops - momenteel zijn er al 160 Belgische webshops met het Coolblue-logo - legt de Rotterdammers geen windeieren: "Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei", jubelt Zwart in een persbericht. Anders dan vele concurrenten ziet Coolblue zijn omzetgroei nog niet vertragen: vorig jaar werd in het eerste halfjaar een groei van 'slechts' 42 procent opgetekend.

 

In twee jaar tijd is de omzet van Coolblue dus verdubbeld: "Ik zag vanmorgen dat we al over de omzet van héél 2012 heen waren", is Pieter Zwart trots. Bovendien ligt de ambitie nog verder: "het begin van de zomersolden was voor Coolblue zelfs 65% beter dan vorig jaar", aldus Werner Bruyns, manager van Coolblue België.

 

De topman wijst er ook op dat zijn bedrijf niet enkel groeit door de nieuwe webshops, maar dat er ook nog steeds groei zit in de bestaande winkels én de zeven fysieke winkelpunten. In België heeft Coolblue bakstenen vestigingen in Antwerpen en Lochristi, met Leuven en Hasselt nog op de agenda.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top