Omzet Coolblue groeit (alweer) 55% | RetailDetail

Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

Omzet Coolblue groeit (alweer) 55%

De Nederlandse webshop Coolblue kende in de eerste jaarhelft een omzetgroei van 55 procent, wat oprichter Pieter Zwart ertoe aanzette om meteen de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen van 300 naar 350 miljoen euro.

Tien kwartalen op rij monstergroei

De opening van steeds nieuwe gespecialiseerde webshops - momenteel zijn er al 160 Belgische webshops met het Coolblue-logo - legt de Rotterdammers geen windeieren: "Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei", jubelt Zwart in een persbericht. Anders dan vele concurrenten ziet Coolblue zijn omzetgroei nog niet vertragen: vorig jaar werd in het eerste halfjaar een groei van 'slechts' 42 procent opgetekend.

 

In twee jaar tijd is de omzet van Coolblue dus verdubbeld: "Ik zag vanmorgen dat we al over de omzet van héél 2012 heen waren", is Pieter Zwart trots. Bovendien ligt de ambitie nog verder: "het begin van de zomersolden was voor Coolblue zelfs 65% beter dan vorig jaar", aldus Werner Bruyns, manager van Coolblue België.

 

De topman wijst er ook op dat zijn bedrijf niet enkel groeit door de nieuwe webshops, maar dat er ook nog steeds groei zit in de bestaande winkels én de zeven fysieke winkelpunten. In België heeft Coolblue bakstenen vestigingen in Antwerpen en Lochristi, met Leuven en Hasselt nog op de agenda.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.