Omzet Coolblue groeit met 45 procent

Omzet Coolblue groeit met 45 procent

De Nederlandse online retailer Coolblue heeft in 2014 een omzetstijging van 45 procent opgetekend. Het uitbreiden van de leveringsmogelijkheden en de groei in bestaande en nieuwe productcategorieën waren belangrijke factoren voor die groei.

Groeien met tv-reclame

De omzet van Coolblue groeide in 2014 naar 360 miljoen euro, komende van 248 miljoen euro in 2013. Ook voor 2015 verwacht Coolblue weer een groei die ruim in de dubbele cijfers ligt.


Belangrijk voor de groei in 2014 was de uitbreiding van de leveringsmogelijkheden, waardoor Coolblue nu op elke dag van de week aan huis levert. "Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. "We zien dat klanten écht blij zijn dat ze hun bestelling gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt sterk bij aan de groei van het afgelopen jaar."


Midden 2015 moet een nieuw magazijn van 22.000 vierkante meter in Tilburg zijn deuren openen. Ook wordt er gezocht naar panden in de regio's Leuven/Zaventem en Hasselt, om er een fysieke winkel te openen.


Cooblue pakte onlangs ook voor de eerste keer uit met tv-reclame op de Nederlandse televisie. Binnenkort zal de reclame ook verschijnen in België. "We zijn de afgelopen jaren heel sterk gegroeid door mond-tot-mond-reclame," zegt Pieter Zwart. "Nu is het tijd om nóg sneller te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen", aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top