Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan | RetailDetail

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Omzet Coolblue trekt alweer meer dan 40% aan

Webwinkelketen Coolblue mag alweer juichen: in het eerste halfjaar van 2013 steeg de omzet alweer met 42 procent. Daarmee doet Coolblue het wel iets minder goed dan vorig jaar (+48%), maar 2012 was dan ook "een recordjaar".

Twee fysieke en vijftigtal online shops erbij

De Rotterdamse onlineketen opent continu nieuwe webshops en dat blijkt te lonen, getuige de – alweer – aanzienlijke omzetgroei. Exacte cijfers maakt Coolblue niet bekend, maar afgaande op de jaarcijfers van 2012 zou de omzet voor de periode januari tot juni 2013 rond de honderd miljoen euro moeten bedragen.

 

Coolblue opende eerder dit jaar een nieuw magazijn in het Nederlandse Tilburg en kon daardoor het aantal nieuwe openingen nog wat de hoogte in drijven: dit jaar openden al 56 webshops de virtuele deuren, samen met twee "webwinkels waar je naar binnen kunt lopen" in Lochristi (foto) en Utrecht. Daarmee staat het totaal voorlopig op 269 webwinkels en 6 fysieke vestigingen.

 

Kaap van 300 webshops overschrijden

Voor de tweede helft van het jaar blijft Coolblue – naar goede Nederlandse gewoonte – weinig bescheiden: de kaap van de 300 webshops overschrijden en een zevende vestiging openen in Amsterdam, ondanks de moeilijke economische situatie waarin vooral Nederland nog steeds zit.

 

"We merken dat sommige klanten het prettig vinden om een product even vast te houden of om face-to-face advies te krijgen over welke laptop voor hen het meest geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt," aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top