Omzet Troc.com groeit met 5% | RetailDetail

Omzet Troc.com groeit met 5%

Omzet Troc.com groeit met 5%

Tweedehandsverkoper Troc.com zag in België en Luxemburg zijn omzet met vijf procent stijgen naar 29 miljoen euro. Dat had het bedrijf onder meer te danken aan het invoeren van cash-aankopen in zijn winkels.

Cash-aankopen tillen omzet hoger

Consumenten kunnen al jaren goederen naar Troc.com brengen, om ze door hen te laten verkopen in ruil voor een commissie op de verkoopprijs. Sinds vorig jaar is het echter ook mogelijk om goederen onmiddellijk in te ruilen voor cash geld bij Troc.com, in plaats van te wachten tot het online of in de winkel werd verkocht.

 

"Steeds minder Belgen willen wachten tot hun tweedehands bankstel, schilderij of iPhone verkocht is om hun geld te ontvangen. Daarom zijn we vorig jaar in enkele winkels gestart met cash geld te geven voor tweedehandsgoederen. En met succes: meer dan een kwart van de binnengebrachte goederen wordt cash aangekocht", zegt algemeen directeur Pierre Boseret.

 

Verdere expansie in België

Naast het invoeren van cash-aankopen blijft Troc.com ook inzetten op expansie van het aantal winkels. Vorig jaar openden er drie nieuwe winkels hun deuren en momenteel telt Troc.com 31 filialen in België, maar het bedrijf ziet ruimte voor minstens veertig Belgische vestigingen. Momenteel is het op zoek naar geschikte panden in Gent, Kortrijk, Roeselare en Aalst.

 

Troc.com verwacht ook dit jaar opnieuw een omzetgroei van vijf procent: "Troc.com surft mee op de toegenomen belangstelling voor tweedehands. Niet alleen de crisis is hiervoor verantwoordelijk, maar mensen letten ook op hun ecologische voetafdruk. Meer Belgen willen bewust een tweede of derde leven geven aan spullen die ze niet meer gebruiken', aldus Boseret.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.