Omzet Troc.com groeit met 5%

Omzet Troc.com groeit met 5%

Tweedehandsverkoper Troc.com zag in België en Luxemburg zijn omzet met vijf procent stijgen naar 29 miljoen euro. Dat had het bedrijf onder meer te danken aan het invoeren van cash-aankopen in zijn winkels.

Cash-aankopen tillen omzet hoger

Consumenten kunnen al jaren goederen naar Troc.com brengen, om ze door hen te laten verkopen in ruil voor een commissie op de verkoopprijs. Sinds vorig jaar is het echter ook mogelijk om goederen onmiddellijk in te ruilen voor cash geld bij Troc.com, in plaats van te wachten tot het online of in de winkel werd verkocht.

 

"Steeds minder Belgen willen wachten tot hun tweedehands bankstel, schilderij of iPhone verkocht is om hun geld te ontvangen. Daarom zijn we vorig jaar in enkele winkels gestart met cash geld te geven voor tweedehandsgoederen. En met succes: meer dan een kwart van de binnengebrachte goederen wordt cash aangekocht", zegt algemeen directeur Pierre Boseret.

 

Verdere expansie in België

Naast het invoeren van cash-aankopen blijft Troc.com ook inzetten op expansie van het aantal winkels. Vorig jaar openden er drie nieuwe winkels hun deuren en momenteel telt Troc.com 31 filialen in België, maar het bedrijf ziet ruimte voor minstens veertig Belgische vestigingen. Momenteel is het op zoek naar geschikte panden in Gent, Kortrijk, Roeselare en Aalst.

 

Troc.com verwacht ook dit jaar opnieuw een omzetgroei van vijf procent: "Troc.com surft mee op de toegenomen belangstelling voor tweedehands. Niet alleen de crisis is hiervoor verantwoordelijk, maar mensen letten ook op hun ecologische voetafdruk. Meer Belgen willen bewust een tweede of derde leven geven aan spullen die ze niet meer gebruiken', aldus Boseret.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top