Omzetgroei Asos vertraagt

Omzetgroei Asos vertraagt

De Britse online moderetailer Asos heeft in periode september-november een beduidend kleinere omzetstijging dan in de voorgaande jaren behaald. Een sterk pond drukt de resultaten.

Terugval buiten Verenigd Koninkrijk

In het voorgaande kwartaal haalde Asos een omzetstijging van 8%, maar de voorgaande twee jaar lag de gemiddelde omzetstijging op liefst 30%. Ook moest Asos een omzetdaling van 2% toelaten in het buitenland, naar 141,5 miljoen pond (179 miljoen euro). 57 procent van de omzet van Asos komt uit het buitenland, maar de hoge waarde van de pond zorgt er voor dat producten daar duurder zijn.

 

Om dat probleem te ontlopen, zullen prijzen niet meer vasthangen aan de pond, maar zullen er specifieke prijzen komen per land. In Australië en in Frankrijk is dat momenteel al het geval, begin volgend jaar moeten andere landen volgen.

 

In het Verenigd Koninkrijk doet Asos het wel nog steeds goed: daar steeg de omzet met 24 procent naar 104,8 miljoen pond (132 miljoen euro). Asos wil in 2015 een winst boeken van 46 miljoen pond (58 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top