Omzetgroei Asos vertraagt | RetailDetail

Omzetgroei Asos vertraagt

Omzetgroei Asos vertraagt

De Britse online moderetailer Asos heeft in periode september-november een beduidend kleinere omzetstijging dan in de voorgaande jaren behaald. Een sterk pond drukt de resultaten.

Terugval buiten Verenigd Koninkrijk

In het voorgaande kwartaal haalde Asos een omzetstijging van 8%, maar de voorgaande twee jaar lag de gemiddelde omzetstijging op liefst 30%. Ook moest Asos een omzetdaling van 2% toelaten in het buitenland, naar 141,5 miljoen pond (179 miljoen euro). 57 procent van de omzet van Asos komt uit het buitenland, maar de hoge waarde van de pond zorgt er voor dat producten daar duurder zijn.

 

Om dat probleem te ontlopen, zullen prijzen niet meer vasthangen aan de pond, maar zullen er specifieke prijzen komen per land. In Australië en in Frankrijk is dat momenteel al het geval, begin volgend jaar moeten andere landen volgen.

 

In het Verenigd Koninkrijk doet Asos het wel nog steeds goed: daar steeg de omzet met 24 procent naar 104,8 miljoen pond (132 miljoen euro). Asos wil in 2015 een winst boeken van 46 miljoen pond (58 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.