Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen | RetailDetail

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

De gemiddelde omzetten van de tien grootste bedrijven die in handen zijn van Rocket Internet, waaronder HelloFresh en Home24, zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met meer dan 200 procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Verliezen ondanks hoge omzetten

Rocket Internet heeft de voorbije jaren al tientallen e-commercebedrijven opgestart, maar de meeste waarde voor het bedrijf zit bij de tien grootste bedrijven: die zijn samen goed voor een waardering van 3,43 miljard euro. In totaal zijn alle bedrijven waar Rocket Internet een aandeel in heeft goed voor 4,85 miljard euro.

 

De grootste groei is te vinden in het segment voeding, waar HelloFresh een omzetgroei van maar liefst 369% kende. Rocket Internet geeft geen kwartaalcijfers vrij voor de omzet van HelloFresh, maar zegt wel dat het aantal leveringen is gegroeid van 1,6 miljoen naar 7,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2015. Ook is het aantal klanten met 452% gegroeid naar 281,7 miljoen.

 

Ook meubelwinkels Home24 en Westwing hebben in het eerste kwartaal een flinke omzetgroei gekend: de omzet van Home24 groeide met 127,6% naar 59,8 miljoen euro en bij Westwing was er sprake van een groei van 55,4% naar 51,8 miljoen euro.

 

Bij zowat elk bedrijf is het verlies voor de aftrek van kosten echter ook gestegen. Elk bedrijf waarvan Rocket Internet cijfers vrij heeft gegeven, maakt dus nog steeds verlies. Rocket Internet heeft ook dit jaar al zes nieuwe start-ups gelanceerd en het wil er daar nog eens vier bij doen voor het einde van 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop. Zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top