Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen | RetailDetail

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

De gemiddelde omzetten van de tien grootste bedrijven die in handen zijn van Rocket Internet, waaronder HelloFresh en Home24, zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met meer dan 200 procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Verliezen ondanks hoge omzetten

Rocket Internet heeft de voorbije jaren al tientallen e-commercebedrijven opgestart, maar de meeste waarde voor het bedrijf zit bij de tien grootste bedrijven: die zijn samen goed voor een waardering van 3,43 miljard euro. In totaal zijn alle bedrijven waar Rocket Internet een aandeel in heeft goed voor 4,85 miljard euro.

 

De grootste groei is te vinden in het segment voeding, waar HelloFresh een omzetgroei van maar liefst 369% kende. Rocket Internet geeft geen kwartaalcijfers vrij voor de omzet van HelloFresh, maar zegt wel dat het aantal leveringen is gegroeid van 1,6 miljoen naar 7,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2015. Ook is het aantal klanten met 452% gegroeid naar 281,7 miljoen.

 

Ook meubelwinkels Home24 en Westwing hebben in het eerste kwartaal een flinke omzetgroei gekend: de omzet van Home24 groeide met 127,6% naar 59,8 miljoen euro en bij Westwing was er sprake van een groei van 55,4% naar 51,8 miljoen euro.

 

Bij zowat elk bedrijf is het verlies voor de aftrek van kosten echter ook gestegen. Elk bedrijf waarvan Rocket Internet cijfers vrij heeft gegeven, maakt dus nog steeds verlies. Rocket Internet heeft ook dit jaar al zes nieuwe start-ups gelanceerd en het wil er daar nog eens vier bij doen voor het einde van 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.