Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

De gemiddelde omzetten van de tien grootste bedrijven die in handen zijn van Rocket Internet, waaronder HelloFresh en Home24, zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met meer dan 200 procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Verliezen ondanks hoge omzetten

Rocket Internet heeft de voorbije jaren al tientallen e-commercebedrijven opgestart, maar de meeste waarde voor het bedrijf zit bij de tien grootste bedrijven: die zijn samen goed voor een waardering van 3,43 miljard euro. In totaal zijn alle bedrijven waar Rocket Internet een aandeel in heeft goed voor 4,85 miljard euro.

 

De grootste groei is te vinden in het segment voeding, waar HelloFresh een omzetgroei van maar liefst 369% kende. Rocket Internet geeft geen kwartaalcijfers vrij voor de omzet van HelloFresh, maar zegt wel dat het aantal leveringen is gegroeid van 1,6 miljoen naar 7,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2015. Ook is het aantal klanten met 452% gegroeid naar 281,7 miljoen.

 

Ook meubelwinkels Home24 en Westwing hebben in het eerste kwartaal een flinke omzetgroei gekend: de omzet van Home24 groeide met 127,6% naar 59,8 miljoen euro en bij Westwing was er sprake van een groei van 55,4% naar 51,8 miljoen euro.

 

Bij zowat elk bedrijf is het verlies voor de aftrek van kosten echter ook gestegen. Elk bedrijf waarvan Rocket Internet cijfers vrij heeft gegeven, maakt dus nog steeds verlies. Rocket Internet heeft ook dit jaar al zes nieuwe start-ups gelanceerd en het wil er daar nog eens vier bij doen voor het einde van 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top