Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

Omzetten bij bedrijven Rocket Internet scheren hoge toppen

De gemiddelde omzetten van de tien grootste bedrijven die in handen zijn van Rocket Internet, waaronder HelloFresh en Home24, zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met meer dan 200 procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Verliezen ondanks hoge omzetten

Rocket Internet heeft de voorbije jaren al tientallen e-commercebedrijven opgestart, maar de meeste waarde voor het bedrijf zit bij de tien grootste bedrijven: die zijn samen goed voor een waardering van 3,43 miljard euro. In totaal zijn alle bedrijven waar Rocket Internet een aandeel in heeft goed voor 4,85 miljard euro.

 

De grootste groei is te vinden in het segment voeding, waar HelloFresh een omzetgroei van maar liefst 369% kende. Rocket Internet geeft geen kwartaalcijfers vrij voor de omzet van HelloFresh, maar zegt wel dat het aantal leveringen is gegroeid van 1,6 miljoen naar 7,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2015. Ook is het aantal klanten met 452% gegroeid naar 281,7 miljoen.

 

Ook meubelwinkels Home24 en Westwing hebben in het eerste kwartaal een flinke omzetgroei gekend: de omzet van Home24 groeide met 127,6% naar 59,8 miljoen euro en bij Westwing was er sprake van een groei van 55,4% naar 51,8 miljoen euro.

 

Bij zowat elk bedrijf is het verlies voor de aftrek van kosten echter ook gestegen. Elk bedrijf waarvan Rocket Internet cijfers vrij heeft gegeven, maakt dus nog steeds verlies. Rocket Internet heeft ook dit jaar al zes nieuwe start-ups gelanceerd en het wil er daar nog eens vier bij doen voor het einde van 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top