Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Met 'Les belges’ heeft voormalig mode- en lifestylejournaliste Katrien Masschalk een unieke online concept store gecreëerd voor mode en interieurspullen van uitsluitend Belgische ontwerpers.

 

Meer dan een webshop

'Les belges' is een nieuwe online concept store voor Belgische labels. De webshop (gekoppeld aan een fysieke winkel die op vrijdag en voorts op afspraak open is) biedt zowel mannen-, vrouwen- en kindermode als originele interieuritems aan, maar enkel en alleen van Belgische merken en ontwerpers. Momenteel zijn dat er al een veertigtal.

 

Wat initiatiefneemster Katrien Masschalk zo aanspreekt in Belgische ontwerpers is “hun evenwicht tussen creativiteit, kwaliteit en ambachtelijkheid. Vaak is het ook nog echt ‘made in Belgium’ volgens hoge ethische en ecologische normen. Dat maakt het product alleen nog maar mooier en het prijskaartje vaak heel redelijk.”

 

Toch wil ‘les belges’ meer zijn dan een webshop. Als gewezen journaliste en lifestylecoördinator bij magazines wil de oprichtster ‘les belges’ laten uitgroeien tot een “shop-communicatieplatform waar consumenten enerzijds naar hartenlust kunnen shoppen en anderzijds Belgische ontwerpers kunnen leren kennen en zich kunnen laten inspireren”.

 

Daartoe is de homepage nu al uitgerust met een ‘Instagram Wall’ om bezoekers te inspireren en wordt naarstig werk gemaakt van een “portfolio” voor elke ontwerper. Op die manier kunnen bezoekers meer te weten komen over de stijl van een ontwerper en krijgen ze ook meteen een overzicht van zijn of haar creaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top