Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Online concept store voor Belgische labels gelanceerd

Met 'Les belges’ heeft voormalig mode- en lifestylejournaliste Katrien Masschalk een unieke online concept store gecreëerd voor mode en interieurspullen van uitsluitend Belgische ontwerpers.

 

Meer dan een webshop

'Les belges' is een nieuwe online concept store voor Belgische labels. De webshop (gekoppeld aan een fysieke winkel die op vrijdag en voorts op afspraak open is) biedt zowel mannen-, vrouwen- en kindermode als originele interieuritems aan, maar enkel en alleen van Belgische merken en ontwerpers. Momenteel zijn dat er al een veertigtal.

 

Wat initiatiefneemster Katrien Masschalk zo aanspreekt in Belgische ontwerpers is “hun evenwicht tussen creativiteit, kwaliteit en ambachtelijkheid. Vaak is het ook nog echt ‘made in Belgium’ volgens hoge ethische en ecologische normen. Dat maakt het product alleen nog maar mooier en het prijskaartje vaak heel redelijk.”

 

Toch wil ‘les belges’ meer zijn dan een webshop. Als gewezen journaliste en lifestylecoördinator bij magazines wil de oprichtster ‘les belges’ laten uitgroeien tot een “shop-communicatieplatform waar consumenten enerzijds naar hartenlust kunnen shoppen en anderzijds Belgische ontwerpers kunnen leren kennen en zich kunnen laten inspireren”.

 

Daartoe is de homepage nu al uitgerust met een ‘Instagram Wall’ om bezoekers te inspireren en wordt naarstig werk gemaakt van een “portfolio” voor elke ontwerper. Op die manier kunnen bezoekers meer te weten komen over de stijl van een ontwerper en krijgen ze ook meteen een overzicht van zijn of haar creaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top