Online kerstdrukte brengt Britse supermarkten in de problemen

Online kerstdrukte brengt Britse supermarkten in de problemen

Verschillende websites van Britse supermarkten zijn de voorbije dagen vastgelopen vanwege de grote drukte rond Kerstmis. Sommige bestellingen werden zelfs verschoven tot na Kerstmis.

Veel ongenoegen

Zondag nog annuleerde Sainsbury's honderden bestellingen. Klanten kregen wel nieuwe datums voor hun leveringen, maar die lagen plots dagen na Kerstmis - en dit terwijl sommige bestellingen al weken geleden werden geplaatst.

 

Bij Waitrose waren er zondag en maandag dan weer problemen met bestellingen nadat de website bezweek onder de immense drukte. Klanten hadden de optie om hun bestelling zelf op te halen in de winkel of om ze te annuleren. Er waren immers te weinig chauffeurs beschikbaar om ze opnieuw te versturen.

 

Veel klanten hebben ondertussen al hun ongenoegen geuit. De ene klant zegt ontevreden te zijn over de communicatie, terwijl anderen het niet appreciëren dat hun bestellingen pas na Kerstmis zullen aankomen, wanneer ze eigenlijk niet meer nodig zijn.

 

Ook Marks & Spencer ondervindt problemen tijdens de feestdagen, met levertijden die oplopen tot tien dagen, terwijl de normale levertijd tussen drie en vijf dagen ligt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top