Ook Belgische Albert Heijns krijgen afhaalpunt bol.com

Ook Belgische Albert Heijns krijgen afhaalpunt bol.com

Tegen de zomervakantie zullen ook de Belgische vestigingen van Albert Heijn beschikken over een afhaalpunt voor Bol.com. Momenteel wordt het systeem enkel getest in één Antwerpse winkel, maar Ahold - het moederconcern van beide bedrijven - is blijkbaar erg tevreden over de resultaten.

Op enorme schaal in Nederland

In Nederland is de expansie nog veel grootschaliger: daar gaat het aantal afhaalpunten van 58 in het proefproject naar zo'n 700 binnen twee maanden. Die tijd is nodig om in de winkels een fysieke ruimte te voorzien voor de opslag en om het personeel extra trainingen te geven, weet Twinkle.

 

Bestellingen van meer dan 20 euro kunnen gratis worden afgehaald bij Albert Heijn, maar voor bestellingen onder 20 euro wordt 1,99 euro verzending aangerekend. Dat zijn dezelfde tarieven voor een levering aan huis. De technologie van de afhaalpunten komt van Kiala, het bedrijf waarmee bol.com nu al samenwerkt.

 

"Grootste woonwinkel" van de Lage Landen

Opmerkelijk: vandaag vergroot Bol.com zijn woonassortiment met 20.000 artikels, met categorieën als stoelen, beddengoed, raambekleding en verlichting. Daarnaast zijn er ook flink wat accessoires (zoals kaarsen en handdoeken) in de winkel te vinden. De meeste daarvan kunnen echter niet in de nieuwe afhaalpunten afgeleverd worden, simpelweg omdat ze te groot zijn.

 

De webwinkel heeft in het assortiment producten opgenomen van merken als HKliving, Lifestyle, Zuiver en Beddinghouse, maar biedt ook ruimte aan derden, zodat ook het assortiment van merken als Kartell of Artimide er te koop is. Bol.com biedt nu al 80.000 woonitems en is daarmee naar eigen zeggen "nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards".

 

Volgens marketingdirecteur Michel Schaeffer bestaat er veel interesse voor het nieuwe verkoopkanaal: "Als je spullen verkoopt in onze categorieën en je hebt een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kun je gebruik maken van Plaza; ook als je zelf nog niet online verkoopt." "Wij helpen hun aanbod inzichtelijk te maken", biedt hij aan op Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top