Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Mobile Vikings lanceert vandaag VikingSpots, een eigen geolocalisatie- en dealplatform. Bedoeling is dat klanten van de telecomdienst zich via hun smartphone inloggen in winkels en horecaplekken om er onder meer kortingen te krijgen. De Belgische mobiele telefonie- en internetprovider doet daarmee quasi hetzelfde als Facebooks nieuwste aanwinst Tagtile.

Vikings volgen marketingtrends

De provider, die mobiele telefoniediensten en internet aanbiedt op de servers van Base, wint snel aan populariteit in België. Dankzij het lageprijsimago en de actieve ledenwerving (klant brengt klant) hebben de Vikings naar eigen zeggen ook een “hechte en grote ledengroep”, en het is daarop dat Mobile Vikings nu beroep wil doen met VikingSpots.

 

Volgens Hans Similon van Mobile Vikings is de bedoeling meervoudig: “De bedoeling van VikingSpots is eerst en vooral handelszaken van over het hele land in kaart te brengen. Het tweede doel is ook om handelaars een interessant winstmodel aan te bieden, waarbij ze niet gebonden zijn aan contracten. We voorzien voor hen een platform, waarop ze zelf kortingacties ingeven en bepalen hoeveel punten er worden weggegeven per actie.”


Sparen voor herlaadbeurten

Tot zover niets nieuws, maar vernuftig aan deze applicatie is wel dat al wie VikingSpots gebruikt, op die manier kan sparen voor gratis herlaadbeurten voor zijn smartphone. Als een handelaar op één van de ‘spots’ effectief een deal aanbiedt, verdient een Viking daar 150 Vikingpunten aan. Bovendien zijn er aan elke deal die op het platform wordt aangeboden ook Vikingpunten verbonden. Wie genoeg punten verzamelt, kan die inwisselen voor belkrediet of mobiel internet.

 

Toch valt er veel gemor te horen: heel wat Vikings vinden dat de nieuwe service te veel opgedrongen wordt. Bovendien bleek de lancering geen onverdeeld succes, met een best originele sorry-actie tot gevolg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top