Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform | RetailDetail

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Mobile Vikings lanceert vandaag VikingSpots, een eigen geolocalisatie- en dealplatform. Bedoeling is dat klanten van de telecomdienst zich via hun smartphone inloggen in winkels en horecaplekken om er onder meer kortingen te krijgen. De Belgische mobiele telefonie- en internetprovider doet daarmee quasi hetzelfde als Facebooks nieuwste aanwinst Tagtile.

Vikings volgen marketingtrends

De provider, die mobiele telefoniediensten en internet aanbiedt op de servers van Base, wint snel aan populariteit in België. Dankzij het lageprijsimago en de actieve ledenwerving (klant brengt klant) hebben de Vikings naar eigen zeggen ook een “hechte en grote ledengroep”, en het is daarop dat Mobile Vikings nu beroep wil doen met VikingSpots.

 

Volgens Hans Similon van Mobile Vikings is de bedoeling meervoudig: “De bedoeling van VikingSpots is eerst en vooral handelszaken van over het hele land in kaart te brengen. Het tweede doel is ook om handelaars een interessant winstmodel aan te bieden, waarbij ze niet gebonden zijn aan contracten. We voorzien voor hen een platform, waarop ze zelf kortingacties ingeven en bepalen hoeveel punten er worden weggegeven per actie.”


Sparen voor herlaadbeurten

Tot zover niets nieuws, maar vernuftig aan deze applicatie is wel dat al wie VikingSpots gebruikt, op die manier kan sparen voor gratis herlaadbeurten voor zijn smartphone. Als een handelaar op één van de ‘spots’ effectief een deal aanbiedt, verdient een Viking daar 150 Vikingpunten aan. Bovendien zijn er aan elke deal die op het platform wordt aangeboden ook Vikingpunten verbonden. Wie genoeg punten verzamelt, kan die inwisselen voor belkrediet of mobiel internet.

 

Toch valt er veel gemor te horen: heel wat Vikings vinden dat de nieuwe service te veel opgedrongen wordt. Bovendien bleek de lancering geen onverdeeld succes, met een best originele sorry-actie tot gevolg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.