Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform | RetailDetail

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Mobile Vikings lanceert vandaag VikingSpots, een eigen geolocalisatie- en dealplatform. Bedoeling is dat klanten van de telecomdienst zich via hun smartphone inloggen in winkels en horecaplekken om er onder meer kortingen te krijgen. De Belgische mobiele telefonie- en internetprovider doet daarmee quasi hetzelfde als Facebooks nieuwste aanwinst Tagtile.

Vikings volgen marketingtrends

De provider, die mobiele telefoniediensten en internet aanbiedt op de servers van Base, wint snel aan populariteit in België. Dankzij het lageprijsimago en de actieve ledenwerving (klant brengt klant) hebben de Vikings naar eigen zeggen ook een “hechte en grote ledengroep”, en het is daarop dat Mobile Vikings nu beroep wil doen met VikingSpots.

 

Volgens Hans Similon van Mobile Vikings is de bedoeling meervoudig: “De bedoeling van VikingSpots is eerst en vooral handelszaken van over het hele land in kaart te brengen. Het tweede doel is ook om handelaars een interessant winstmodel aan te bieden, waarbij ze niet gebonden zijn aan contracten. We voorzien voor hen een platform, waarop ze zelf kortingacties ingeven en bepalen hoeveel punten er worden weggegeven per actie.”


Sparen voor herlaadbeurten

Tot zover niets nieuws, maar vernuftig aan deze applicatie is wel dat al wie VikingSpots gebruikt, op die manier kan sparen voor gratis herlaadbeurten voor zijn smartphone. Als een handelaar op één van de ‘spots’ effectief een deal aanbiedt, verdient een Viking daar 150 Vikingpunten aan. Bovendien zijn er aan elke deal die op het platform wordt aangeboden ook Vikingpunten verbonden. Wie genoeg punten verzamelt, kan die inwisselen voor belkrediet of mobiel internet.

 

Toch valt er veel gemor te horen: heel wat Vikings vinden dat de nieuwe service te veel opgedrongen wordt. Bovendien bleek de lancering geen onverdeeld succes, met een best originele sorry-actie tot gevolg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.