Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform | RetailDetail

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Ook Mobile Vikings lanceert eigen dealplatform

Mobile Vikings lanceert vandaag VikingSpots, een eigen geolocalisatie- en dealplatform. Bedoeling is dat klanten van de telecomdienst zich via hun smartphone inloggen in winkels en horecaplekken om er onder meer kortingen te krijgen. De Belgische mobiele telefonie- en internetprovider doet daarmee quasi hetzelfde als Facebooks nieuwste aanwinst Tagtile.

Vikings volgen marketingtrends

De provider, die mobiele telefoniediensten en internet aanbiedt op de servers van Base, wint snel aan populariteit in België. Dankzij het lageprijsimago en de actieve ledenwerving (klant brengt klant) hebben de Vikings naar eigen zeggen ook een “hechte en grote ledengroep”, en het is daarop dat Mobile Vikings nu beroep wil doen met VikingSpots.

 

Volgens Hans Similon van Mobile Vikings is de bedoeling meervoudig: “De bedoeling van VikingSpots is eerst en vooral handelszaken van over het hele land in kaart te brengen. Het tweede doel is ook om handelaars een interessant winstmodel aan te bieden, waarbij ze niet gebonden zijn aan contracten. We voorzien voor hen een platform, waarop ze zelf kortingacties ingeven en bepalen hoeveel punten er worden weggegeven per actie.”


Sparen voor herlaadbeurten

Tot zover niets nieuws, maar vernuftig aan deze applicatie is wel dat al wie VikingSpots gebruikt, op die manier kan sparen voor gratis herlaadbeurten voor zijn smartphone. Als een handelaar op één van de ‘spots’ effectief een deal aanbiedt, verdient een Viking daar 150 Vikingpunten aan. Bovendien zijn er aan elke deal die op het platform wordt aangeboden ook Vikingpunten verbonden. Wie genoeg punten verzamelt, kan die inwisselen voor belkrediet of mobiel internet.

 

Toch valt er veel gemor te horen: heel wat Vikings vinden dat de nieuwe service te veel opgedrongen wordt. Bovendien bleek de lancering geen onverdeeld succes, met een best originele sorry-actie tot gevolg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top