Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar binnen

Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar binnen

De Duitse personalshopperdienst Outfittery heeft bij een nieuwe investeerder een bedrag van twintig miljoen dollar (achttien miljoen euro) binnengehaald om zijn positie in Europa te verstevigen.

"Volgende evolutie in e-commerce"

De investeerder is Northzone Capital, dat sinds zijn oprichting vooral de focus legt op het ondersteunen van technologiebedrijven. Zo investeerde het bijvoorbeeld ook in online streamingdienst Spotify.

 

"Outfittery heeft een businessmodel in handen dat de modebranche dwingt om zichzelf te heroverwegen. Wij zien 'curated shopping' als de volgende evolutie in e-commerce. Outfittery heeft met zijn visie en businessmodel een exceptionele groei weten te bereiken sinds de lancering. Bovendien zijn wij onder de indruk van het hele team en de duidelijke klantgerichtheid", aldus Hans Otterling van Northzone.

 

Verschillende andere investeerders, zoals Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hebben hun belang in Outfittery ook vergroot. Het bedrijf is momenteel actief in acht Europese landen, waaronder België, Duitsland, Nederland en Luxemburg. Dit jaar wil de dienst in verschillende andere landen lanceren.

Tags: