Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar binnen

Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar binnen

De Duitse personalshopperdienst Outfittery heeft bij een nieuwe investeerder een bedrag van twintig miljoen dollar (achttien miljoen euro) binnengehaald om zijn positie in Europa te verstevigen.

"Volgende evolutie in e-commerce"

De investeerder is Northzone Capital, dat sinds zijn oprichting vooral de focus legt op het ondersteunen van technologiebedrijven. Zo investeerde het bijvoorbeeld ook in online streamingdienst Spotify.

 

"Outfittery heeft een businessmodel in handen dat de modebranche dwingt om zichzelf te heroverwegen. Wij zien 'curated shopping' als de volgende evolutie in e-commerce. Outfittery heeft met zijn visie en businessmodel een exceptionele groei weten te bereiken sinds de lancering. Bovendien zijn wij onder de indruk van het hele team en de duidelijke klantgerichtheid", aldus Hans Otterling van Northzone.

 

Verschillende andere investeerders, zoals Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hebben hun belang in Outfittery ook vergroot. Het bedrijf is momenteel actief in acht Europese landen, waaronder België, Duitsland, Nederland en Luxemburg. Dit jaar wil de dienst in verschillende andere landen lanceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top