Outlet-Avenue in zee met BrandAlley

Outlet-Avenue in zee met BrandAlley

Er beweegt een en ander in het wereldje van de online shoppingclubs: Outlet-Avenue gaat samenwerken met BrandAlley. Dat is een zusterfirma van Private Outlet, dat eind januari de boeken moest neerleggen.

Prestigieuze merken

"Outlet-Avenue wordt vernieuwd" kregen de leden van de webshop onlangs in hun mailbox. Outlet-Avenue, dat een goed jaar geleden werd overgekocht door Shopinvest, de holding boven e5 mode is een samenwerking aangegaan met BrandAlley.

 

Daarmee breidt Outlet-Avenue, dat bij de overname een klantenbestand van zo'n 700.000 vrouwen claimde, meteen zijn catalogus uit met prestigieuze merken als Aubade, Desigual, Diesel, Puma, Nike en Levi's.

 

Boeken dicht voor Private Outlet

De deal lijkt er alvast op te wijzen dat BrandAlley niet meegesleurd dreigt te worden in het nakende faillissement van 'zuster' Private Outlet. Die moest op 21 januari van dit jaar bescherming vragen tegen haar schuldeisers, ondanks de kapitaalverhoging van 12 miljoen euro vorig jaar die grotendeels bestemd was voor de overname van BrandAlley.

 

BrandAlley kwam in mei 2014 in handen van Groep Andrino, het moederbedrijf boven Private Outlet. Het werd opgericht in 2005, haalde in 2013 nog een omzet van 65 miljoen euro maar moest begin 2014 een operationeel verlies van 1,5 miljoen euro en een gecumuleerd verlies van 5 miljoen euro opbiechten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top