Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

De consument hoeft niet langer thuis of op het werk te blijven als hij een pakje wil ontvangen. De start-up Parcify brengt het wel naar de plaats waar de bestemmeling zich bevindt.

Van Antwerpen naar Amsterdam

Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken voor het laten leveren van hun online aankopen, vullen het adres van Parcify in als afleverplaats. Vervolgens geven ze hun coördinaten in via een app van de onderneming. Voor het afleveren van de pakketjes doet het bedrijf een beroep op studenten en op mensen die een centje willen bijverdienen.

 

Op het moment van levering bij Parcify wordt de consument dan gecontacteerd om af te spreken waar en wanneer het pakje kan worden geleverd. Daarbij wordt een tijdsvenster van 1u afgesproken. Door een gps-signaal in hun smartphone kunnen de eindklanten makkelijk worden teruggevonden.

 

De dienstverlening beperkt zich momenteel wel tot de stad Antwerpen, Berchem en Borgerhout. Het bedrijf deed er ervaring op met een test met 650 gebruikers. Eerder bezorgde Parcify al verloren voorwerpen op Pukkelpop terug. De initiatiefnemers achter Parcify – Jonas Coenen en Patrick Leysen - koesteren wel meteen internationale plannen. Ze willen de toepassing ook snel lanceren in Amsterdam.

 

Geen gesloten deuren meer

De tussenkomst van Parcify biedt een oplossing voor de consumenten, die niet meer moeten wachten tot een pakje wordt afgeleverd, maar ook voor verzenders en koeriers, die nu veel tijd verliezen met heraanbiedingen.

 

In de adviesraad van Parcify zitten alvast enkele grote namen: Peter De Keyzer (hoofdeconoom voor BNP Paribas Fortis), Dirk Van den Berghe (ex-Delhaize en nu Walmart Canada), Hans Similon (Mobile Vikings), Bart De Waele (Wijs) en Olivier Van Horenbeeck (ViaPublic).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top