Parcify bezorgt pakjes waar de klant is | RetailDetail

Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

De consument hoeft niet langer thuis of op het werk te blijven als hij een pakje wil ontvangen. De start-up Parcify brengt het wel naar de plaats waar de bestemmeling zich bevindt.

Van Antwerpen naar Amsterdam

Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken voor het laten leveren van hun online aankopen, vullen het adres van Parcify in als afleverplaats. Vervolgens geven ze hun coördinaten in via een app van de onderneming. Voor het afleveren van de pakketjes doet het bedrijf een beroep op studenten en op mensen die een centje willen bijverdienen.

 

Op het moment van levering bij Parcify wordt de consument dan gecontacteerd om af te spreken waar en wanneer het pakje kan worden geleverd. Daarbij wordt een tijdsvenster van 1u afgesproken. Door een gps-signaal in hun smartphone kunnen de eindklanten makkelijk worden teruggevonden.

 

De dienstverlening beperkt zich momenteel wel tot de stad Antwerpen, Berchem en Borgerhout. Het bedrijf deed er ervaring op met een test met 650 gebruikers. Eerder bezorgde Parcify al verloren voorwerpen op Pukkelpop terug. De initiatiefnemers achter Parcify – Jonas Coenen en Patrick Leysen - koesteren wel meteen internationale plannen. Ze willen de toepassing ook snel lanceren in Amsterdam.

 

Geen gesloten deuren meer

De tussenkomst van Parcify biedt een oplossing voor de consumenten, die niet meer moeten wachten tot een pakje wordt afgeleverd, maar ook voor verzenders en koeriers, die nu veel tijd verliezen met heraanbiedingen.

 

In de adviesraad van Parcify zitten alvast enkele grote namen: Peter De Keyzer (hoofdeconoom voor BNP Paribas Fortis), Dirk Van den Berghe (ex-Delhaize en nu Walmart Canada), Hans Similon (Mobile Vikings), Bart De Waele (Wijs) en Olivier Van Horenbeeck (ViaPublic).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.