Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

Parcify bezorgt pakjes waar de klant is

De consument hoeft niet langer thuis of op het werk te blijven als hij een pakje wil ontvangen. De start-up Parcify brengt het wel naar de plaats waar de bestemmeling zich bevindt.

Van Antwerpen naar Amsterdam

Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken voor het laten leveren van hun online aankopen, vullen het adres van Parcify in als afleverplaats. Vervolgens geven ze hun coördinaten in via een app van de onderneming. Voor het afleveren van de pakketjes doet het bedrijf een beroep op studenten en op mensen die een centje willen bijverdienen.

 

Op het moment van levering bij Parcify wordt de consument dan gecontacteerd om af te spreken waar en wanneer het pakje kan worden geleverd. Daarbij wordt een tijdsvenster van 1u afgesproken. Door een gps-signaal in hun smartphone kunnen de eindklanten makkelijk worden teruggevonden.

 

De dienstverlening beperkt zich momenteel wel tot de stad Antwerpen, Berchem en Borgerhout. Het bedrijf deed er ervaring op met een test met 650 gebruikers. Eerder bezorgde Parcify al verloren voorwerpen op Pukkelpop terug. De initiatiefnemers achter Parcify – Jonas Coenen en Patrick Leysen - koesteren wel meteen internationale plannen. Ze willen de toepassing ook snel lanceren in Amsterdam.

 

Geen gesloten deuren meer

De tussenkomst van Parcify biedt een oplossing voor de consumenten, die niet meer moeten wachten tot een pakje wordt afgeleverd, maar ook voor verzenders en koeriers, die nu veel tijd verliezen met heraanbiedingen.

 

In de adviesraad van Parcify zitten alvast enkele grote namen: Peter De Keyzer (hoofdeconoom voor BNP Paribas Fortis), Dirk Van den Berghe (ex-Delhaize en nu Walmart Canada), Hans Similon (Mobile Vikings), Bart De Waele (Wijs) en Olivier Van Horenbeeck (ViaPublic).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top