PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt een nieuwe look en een eerste wereldwijde marketingcampagne. Die moeten ervoor zorgen dat PayPal zijn rivalen op de mobiele markt voor kan blijven, nu de concurrentie daar sterk groeit.

Toeleggen op mobiele betalingen

Het nieuwe logo dat woensdag werd onthuld, is bewust eenvoudiger en dus meer geschikt voor mobiele toestellen. Ook zal PayPal in de VS voor de eerste keer een campagne voeren met een reclamespot op televisie.

 

De verandering van het logo en de marketingcampagne komen er omdat PayPal zich steeds meer wil gaan toeleggen op de mobiele markt en de mogelijkheid voor consumenten om ook fysieke goederen te betalen via bijvoorbeeld hun smartphone.  "Onze merken en de wijzes waarop klanten ermee zullen omgaan, gaan de komende jaren sterk veranderen", zegt Christina Smedley, vicepresident van 'global brand and communications'.

 

Grote potentiele markt

Volgens onderzoek zal de markt van mobiele betalingen in de Verenigde Staten tegen 2017 een waarde hebben van 90 miljard dollar (65 miljard euro). Wereldwijd zou het zelfs gaan om 721 miljard dollar (520 miljard euro).

 

PayPal heeft momenteel 143 miljoen gebruikers, maar het wordt niet vaak gebruikt voor betalingen in winkels in de Verenigde Staten. Daar wil het met deze marketingcampagne verandering in brengen. Wereldwijd zou nu slechts tussen 3 en 7 procent van consumenten in-store mobiele betalingen uitvoeren, maar 27 procent zegt het wel te willen gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top