PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt een nieuwe look en een eerste wereldwijde marketingcampagne. Die moeten ervoor zorgen dat PayPal zijn rivalen op de mobiele markt voor kan blijven, nu de concurrentie daar sterk groeit.

Toeleggen op mobiele betalingen

Het nieuwe logo dat woensdag werd onthuld, is bewust eenvoudiger en dus meer geschikt voor mobiele toestellen. Ook zal PayPal in de VS voor de eerste keer een campagne voeren met een reclamespot op televisie.

 

De verandering van het logo en de marketingcampagne komen er omdat PayPal zich steeds meer wil gaan toeleggen op de mobiele markt en de mogelijkheid voor consumenten om ook fysieke goederen te betalen via bijvoorbeeld hun smartphone.  "Onze merken en de wijzes waarop klanten ermee zullen omgaan, gaan de komende jaren sterk veranderen", zegt Christina Smedley, vicepresident van 'global brand and communications'.

 

Grote potentiele markt

Volgens onderzoek zal de markt van mobiele betalingen in de Verenigde Staten tegen 2017 een waarde hebben van 90 miljard dollar (65 miljard euro). Wereldwijd zou het zelfs gaan om 721 miljard dollar (520 miljard euro).

 

PayPal heeft momenteel 143 miljoen gebruikers, maar het wordt niet vaak gebruikt voor betalingen in winkels in de Verenigde Staten. Daar wil het met deze marketingcampagne verandering in brengen. Wereldwijd zou nu slechts tussen 3 en 7 procent van consumenten in-store mobiele betalingen uitvoeren, maar 27 procent zegt het wel te willen gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top