PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt nieuwe look

PayPal krijgt een nieuwe look en een eerste wereldwijde marketingcampagne. Die moeten ervoor zorgen dat PayPal zijn rivalen op de mobiele markt voor kan blijven, nu de concurrentie daar sterk groeit.

Toeleggen op mobiele betalingen

Het nieuwe logo dat woensdag werd onthuld, is bewust eenvoudiger en dus meer geschikt voor mobiele toestellen. Ook zal PayPal in de VS voor de eerste keer een campagne voeren met een reclamespot op televisie.

 

De verandering van het logo en de marketingcampagne komen er omdat PayPal zich steeds meer wil gaan toeleggen op de mobiele markt en de mogelijkheid voor consumenten om ook fysieke goederen te betalen via bijvoorbeeld hun smartphone.  "Onze merken en de wijzes waarop klanten ermee zullen omgaan, gaan de komende jaren sterk veranderen", zegt Christina Smedley, vicepresident van 'global brand and communications'.

 

Grote potentiele markt

Volgens onderzoek zal de markt van mobiele betalingen in de Verenigde Staten tegen 2017 een waarde hebben van 90 miljard dollar (65 miljard euro). Wereldwijd zou het zelfs gaan om 721 miljard dollar (520 miljard euro).

 

PayPal heeft momenteel 143 miljoen gebruikers, maar het wordt niet vaak gebruikt voor betalingen in winkels in de Verenigde Staten. Daar wil het met deze marketingcampagne verandering in brengen. Wereldwijd zou nu slechts tussen 3 en 7 procent van consumenten in-store mobiele betalingen uitvoeren, maar 27 procent zegt het wel te willen gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top