PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online | RetailDetail

PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

Mountain Dew, een Amerikaanse frisdrank van PepsiCo, is sinds gisteren officieel in ons land verkrijgbaar. Toch is het drankje niet in de klassieke retail te vinden: het is namelijk exclusief te koop via een online platform "powered by proxis.be" en een handvol trendy verkooppunten. Het is meteen de allereerste keer dat PepsiCo een nieuw product en merk zo goed als exclusief via het internet en sociale media lanceert.

Quasi exclusief online en social

De distributie van Mountain Dew zal in eerste instantie dus gebeuren via een exclusief online platform "powered by proxis.be". Niet alleen voor PepsiCo BeLux is dit een heuse première, ook internationaal is dit voor het voedingsconcern een totaal nieuwe manier om consumenten te benaderen.

 

"Online bestaat er al enkele jaren een hype rond Mountain Dew in onze regio. Gezien het eigenzinnige karakter van het drankje zijn online en sociale media als lanceringsplatformen de ideale manier om het verhaal van het merk helemaal tot leven te brengen", zegt Jan Verlinden, marketingdirecteur PepsiCo BeLux. Via een eigen Facebook-pagina kunnen fans de frisdrank verder leren kennen en krijgen ze ook updates van geplande activiteiten, andere nieuwtjes en extra voordelen.

 

Handvol trendy zaken

Daarnaast rekenen ze bij PepsiCo ook op een beperkt aantal alternatieve, maar zeer trendy verkooppunten die perfect aansluiten bij het imago van Mountain Dew. Het gaat dan om skateshops en gemakswinkels (zoals Night & Day), maar ook hippe watersportclubs als Surfer’s Paradise en Lakeside Paradise in Knokke-Heist. Al kan je je in dat opzicht wel de vraag stellen of een lancering in juni, net voor de zomervakantie, niet beter was geweest...

 

De drank is verkrijgbaar in een pakket van twaalf fluogroene halveliterflessen voor 15 euro; de levering is gratis de eerste drie maanden.

 

70 jaar maar hip én jong

Mountain Dew mag dan al nieuw zijn voor ons land, de licht cafeïnehoudende, bruisende frisdrank met een citroensmaak is al meer dan zeventig jaar op de markt en uitgegroeid tot de favoriete frisdrank van het hippe jonge volkje.

 

In de Verenigde Staten is Mountain Dew de onbetwiste nummer één onder de niet-colafrisdranken en associëren celebrities als rapper Lil Wayne zich maar al te graag met het merk. De drank is er razend populair bij skaters en surfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.