PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online | RetailDetail

PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

Mountain Dew, een Amerikaanse frisdrank van PepsiCo, is sinds gisteren officieel in ons land verkrijgbaar. Toch is het drankje niet in de klassieke retail te vinden: het is namelijk exclusief te koop via een online platform "powered by proxis.be" en een handvol trendy verkooppunten. Het is meteen de allereerste keer dat PepsiCo een nieuw product en merk zo goed als exclusief via het internet en sociale media lanceert.

Quasi exclusief online en social

De distributie van Mountain Dew zal in eerste instantie dus gebeuren via een exclusief online platform "powered by proxis.be". Niet alleen voor PepsiCo BeLux is dit een heuse première, ook internationaal is dit voor het voedingsconcern een totaal nieuwe manier om consumenten te benaderen.

 

"Online bestaat er al enkele jaren een hype rond Mountain Dew in onze regio. Gezien het eigenzinnige karakter van het drankje zijn online en sociale media als lanceringsplatformen de ideale manier om het verhaal van het merk helemaal tot leven te brengen", zegt Jan Verlinden, marketingdirecteur PepsiCo BeLux. Via een eigen Facebook-pagina kunnen fans de frisdrank verder leren kennen en krijgen ze ook updates van geplande activiteiten, andere nieuwtjes en extra voordelen.

 

Handvol trendy zaken

Daarnaast rekenen ze bij PepsiCo ook op een beperkt aantal alternatieve, maar zeer trendy verkooppunten die perfect aansluiten bij het imago van Mountain Dew. Het gaat dan om skateshops en gemakswinkels (zoals Night & Day), maar ook hippe watersportclubs als Surfer’s Paradise en Lakeside Paradise in Knokke-Heist. Al kan je je in dat opzicht wel de vraag stellen of een lancering in juni, net voor de zomervakantie, niet beter was geweest...

 

De drank is verkrijgbaar in een pakket van twaalf fluogroene halveliterflessen voor 15 euro; de levering is gratis de eerste drie maanden.

 

70 jaar maar hip én jong

Mountain Dew mag dan al nieuw zijn voor ons land, de licht cafeïnehoudende, bruisende frisdrank met een citroensmaak is al meer dan zeventig jaar op de markt en uitgegroeid tot de favoriete frisdrank van het hippe jonge volkje.

 

In de Verenigde Staten is Mountain Dew de onbetwiste nummer één onder de niet-colafrisdranken en associëren celebrities als rapper Lil Wayne zich maar al te graag met het merk. De drank is er razend populair bij skaters en surfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top