PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

PepsiCo lanceert Mountain Dew quasi exclusief online

Mountain Dew, een Amerikaanse frisdrank van PepsiCo, is sinds gisteren officieel in ons land verkrijgbaar. Toch is het drankje niet in de klassieke retail te vinden: het is namelijk exclusief te koop via een online platform "powered by proxis.be" en een handvol trendy verkooppunten. Het is meteen de allereerste keer dat PepsiCo een nieuw product en merk zo goed als exclusief via het internet en sociale media lanceert.

Quasi exclusief online en social

De distributie van Mountain Dew zal in eerste instantie dus gebeuren via een exclusief online platform "powered by proxis.be". Niet alleen voor PepsiCo BeLux is dit een heuse première, ook internationaal is dit voor het voedingsconcern een totaal nieuwe manier om consumenten te benaderen.

 

"Online bestaat er al enkele jaren een hype rond Mountain Dew in onze regio. Gezien het eigenzinnige karakter van het drankje zijn online en sociale media als lanceringsplatformen de ideale manier om het verhaal van het merk helemaal tot leven te brengen", zegt Jan Verlinden, marketingdirecteur PepsiCo BeLux. Via een eigen Facebook-pagina kunnen fans de frisdrank verder leren kennen en krijgen ze ook updates van geplande activiteiten, andere nieuwtjes en extra voordelen.

 

Handvol trendy zaken

Daarnaast rekenen ze bij PepsiCo ook op een beperkt aantal alternatieve, maar zeer trendy verkooppunten die perfect aansluiten bij het imago van Mountain Dew. Het gaat dan om skateshops en gemakswinkels (zoals Night & Day), maar ook hippe watersportclubs als Surfer’s Paradise en Lakeside Paradise in Knokke-Heist. Al kan je je in dat opzicht wel de vraag stellen of een lancering in juni, net voor de zomervakantie, niet beter was geweest...

 

De drank is verkrijgbaar in een pakket van twaalf fluogroene halveliterflessen voor 15 euro; de levering is gratis de eerste drie maanden.

 

70 jaar maar hip én jong

Mountain Dew mag dan al nieuw zijn voor ons land, de licht cafeïnehoudende, bruisende frisdrank met een citroensmaak is al meer dan zeventig jaar op de markt en uitgegroeid tot de favoriete frisdrank van het hippe jonge volkje.

 

In de Verenigde Staten is Mountain Dew de onbetwiste nummer één onder de niet-colafrisdranken en associëren celebrities als rapper Lil Wayne zich maar al te graag met het merk. De drank is er razend populair bij skaters en surfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top