P&G start eigen webshop in Duitsland

P&G start eigen webshop in Duitsland

De Amerikaanse producent Procter & Gamble is gestart met een eigen Duitse webwinkel, waar het zonder tussenpersoon aan de consument eigen producten verkoopt. Het is niet uitgesloten dat er in de toekomst ook winkels komen in andere Europese landen.

In concurrentie met eigen klanten

P&G stelt momenteel dat het de winkel PGShop.de is opgestart om eenvoudig aan marktonderzoek te kunnen doen, maar het begeeft zich natuurlijk op gevoelig gebied. De winkel staat immers in directe concurrentie met supermarkten of drogisten en dat zijn net de retailers die zelf de producten van P&G inkopen.

 

De fabrikant van merken als Olaz, Pampers, Braun, Oral B, Gilette en Ariel zegt de winkel te gebruiken om na te gaan hoe consumenten zich naar en in een winkel bewegen en welke aankooppatronen ze vertonen. Die informatie kunnen ze dan bijvoorbeeld gebruiken voor marketingdoeleinden.

 

P&G opende vier jaar geleden al een webwinkel in de Verenigde Staten en die is momenteel ook nog online. Een andere poging, PGproshop.co.uk, werd eerder tijdelijk uit de lucht gehaald. Die webwinkel dienden voor de Britse professionele markt, maar bleek geen volkomen succes te zijn. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top