Pinterest heeft plannen voor koopknop | RetailDetail

Pinterest heeft plannen voor koopknop

Pinterest heeft plannen voor koopknop

De website Pinterest wil binnenkort een koopknop lanceren in zijn pins. Bezoekers zouden zo kunnen shoppen zonder de site te verlaten. Volgens verschillende bronnen zou de knop er zelfs nog binnen het halfjaar kunnen komen.

70 miljoen bezoekers

Op Pinterest verzamelen gebruikers via pins producten en ideeën die ze leuk vinden. Het is dus een groot plakboek en met 70 miljoen maandelijkse bezoekers een interessante markt, die Pinterest nu wil aanboren door ook rechtstreeks op de site producten te verkopen.

 

Met de koopknop wil Pinterest de kloof verkleinen tussen iets willen en iets ook effectief kopen. Door dat via de website te doen, wil het ook een graantje meepikken bij de aankoop van een product. Pinterest wil momenteel evenwel nog niet bevestigen of het daadwerkelijk bezig is aan een koopknop.

 

Vorig jaar lanceerde de site overigens ook al 'promoted pins' en 'rich pins'. De 'promoted pins' zijn advertenties van bedrijven, die een meer prominente plek krijgen op de website en in de app. 'Rich pins' geven retailers dan weer de mogelijkheid om een boel extra informatie toe te voegen, zoals een voorraadchecker en een koopknop. Die knop brengt de bezoeker dan wel nog naar de website van de handelaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top