Pinterest klaar voor gesponsorde pins | RetailDetail

Pinterest klaar voor gesponsorde pins

Pinterest klaar voor gesponsorde pins

Pinterest gaat binnenkort adverteerders de mogelijkheid geven om pins te sponsoren. Die komen tussen de rest van de 'normale' pins te staan, en krijgen als enige verschil een extra randje onderaan, dat aangeeft dat het gaat om een 'promoted pin'.

Eerste testers tevreden

Belangrijk voor Pinterest is dat de pins die adverteerders plaatsen, passen bij de rest van de website. Ze moeten dus niet uitschreeuwen dat ze reclame zijn, maar moeten op een elegante manier gebruikers verleiden om te klikken op een advertentie.

 

Pinterest gaat het concept eerst testen met een beperkt aantal adverteerders. Die moeten dan wel over de brug komen met een advertentiebudget tussen 750.000 en 1,5 miljoen euro. Enkele bedrijven, waaronder enkele merken van Unilever, hebben in alle stilte al een (gratis) test uitgevoerd en zeggen tevreden te zijn met de resultaten.

 

Pinterest heeft nog geen exacte datum vrijgegeven voor de echte start van het concept, maar zegt wel dat die waarschijnlijk niet meer veraf zal zijn. De sociaalnetwerksite heeft momenteel ook al pins voor webwinkels, waar meer informatie op kan weergegeven worden, en lanceerde onlangs ook nog een feed die speciaal gericht is op online shoppers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.