Pinterest klaar voor gesponsorde pins | RetailDetail

Pinterest klaar voor gesponsorde pins

Pinterest klaar voor gesponsorde pins

Pinterest gaat binnenkort adverteerders de mogelijkheid geven om pins te sponsoren. Die komen tussen de rest van de 'normale' pins te staan, en krijgen als enige verschil een extra randje onderaan, dat aangeeft dat het gaat om een 'promoted pin'.

Eerste testers tevreden

Belangrijk voor Pinterest is dat de pins die adverteerders plaatsen, passen bij de rest van de website. Ze moeten dus niet uitschreeuwen dat ze reclame zijn, maar moeten op een elegante manier gebruikers verleiden om te klikken op een advertentie.

 

Pinterest gaat het concept eerst testen met een beperkt aantal adverteerders. Die moeten dan wel over de brug komen met een advertentiebudget tussen 750.000 en 1,5 miljoen euro. Enkele bedrijven, waaronder enkele merken van Unilever, hebben in alle stilte al een (gratis) test uitgevoerd en zeggen tevreden te zijn met de resultaten.

 

Pinterest heeft nog geen exacte datum vrijgegeven voor de echte start van het concept, maar zegt wel dat die waarschijnlijk niet meer veraf zal zijn. De sociaalnetwerksite heeft momenteel ook al pins voor webwinkels, waar meer informatie op kan weergegeven worden, en lanceerde onlangs ook nog een feed die speciaal gericht is op online shoppers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top