Pinterest lanceert feed voor shoppers | RetailDetail

Pinterest lanceert feed voor shoppers

Pinterest lanceert feed voor shoppers

Pinterest heeft vorige week een feed gelanceerd die vol staat met inspiratie voor cadeautjes. Het speciale aan de feed is dat er enkel productpins mogen gebruikt worden, die veel meer informatie geven dan een normale pin.

Meer verkoop via Pinterest

Zo geven productpins informatie over de prijs, beschikbaarheid en over waar je het product kan kopen. De 'Gifts'-feed kan dus aanzien worden als een feed voor shoppers: zo worden gebruikers ook verwittigd wanneer een product dat ze gepind hebben zal verlagen in prijs.

 

De Gifts-feed heeft daarnaast ook een filter op prijs, zodat gebruikers iets binnen hun budget kunnen zoeken. Bedoeling van deze nieuwe feed is om bedrijven extra verkoop te bezorgen via Pinterest. Volgens Pinterest klikken meer mensen door op een productpin dan op een gewone pin.

 

Voorlopig is de nieuwe feed nog in bètafase, maar het toont aan dat Pinterest van plan is om sterk te blijven inzetten op de mogelijkheden van een combinatie tussen Pinterest en online shoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.