Pinterest lanceert feed voor shoppers

Pinterest lanceert feed voor shoppers

Pinterest heeft vorige week een feed gelanceerd die vol staat met inspiratie voor cadeautjes. Het speciale aan de feed is dat er enkel productpins mogen gebruikt worden, die veel meer informatie geven dan een normale pin.

Meer verkoop via Pinterest

Zo geven productpins informatie over de prijs, beschikbaarheid en over waar je het product kan kopen. De 'Gifts'-feed kan dus aanzien worden als een feed voor shoppers: zo worden gebruikers ook verwittigd wanneer een product dat ze gepind hebben zal verlagen in prijs.

 

De Gifts-feed heeft daarnaast ook een filter op prijs, zodat gebruikers iets binnen hun budget kunnen zoeken. Bedoeling van deze nieuwe feed is om bedrijven extra verkoop te bezorgen via Pinterest. Volgens Pinterest klikken meer mensen door op een productpin dan op een gewone pin.

 

Voorlopig is de nieuwe feed nog in bètafase, maar het toont aan dat Pinterest van plan is om sterk te blijven inzetten op de mogelijkheden van een combinatie tussen Pinterest en online shoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top