Pinterest meldt kortingen op buyable pins | RetailDetail

Pinterest meldt kortingen op buyable pins

Pinterest meldt kortingen op buyable pins

Sociaal netwerk Pinterest heeft een nieuwe functie toegevoegd aan de 'buyable pins'. Bezoekers van de website zullen voortaan gewaarschuwd worden wanneer een product dat ze gepind hebben in promotie staat.

Meer dan 10.000 merken

Zodra een artikel van een buyable pin een korting krijgt, zal Pinterest een mail sturen naar iedereen die het product heeft gepind. Vervolgens kunnen ze doorklikken naar de app van Pinterest, waarna ze het item rechtstreeks op Pinterest kunnen aankopen.


Pinterest zegt dat er momenteel al meer dan 10.000 merken buyable pins hebben op het sociale netwerk. Gebruikers kunnen via die pins producten in de app van het platform kopen, via Apple Pay of met een kredietkaart.


Volgens een eigen onderzoek gebruikt 87 procent van de actieve gebruikers Pinterest om tot een besluit te komen over een mogelijke aankoop. Ze daarbij wijzen op een lagere prijs, zou er wel eens voor kunnen zorgen dat het aantal verkopen via Pinterest aanzienlijk stijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top