Pinterest ontpopt zich tot handig middel voor e-commerce | RetailDetail

Pinterest ontpopt zich tot handig middel voor e-commerce

Pinterest ontpopt zich tot handig middel voor e-commerce

Socialemediasite Pinterest gaat zijn gebruikers een e-mail sturen op het moment dat een gevolgd item goedkoper wordt of een product beschikbaar is. Zo hoopt het netwerk interessanter te worden voor bedrijven.

'Verrijkt' Pinterest mikt op bedrijven

Pinterest was tot dusver vooral een platform waarop gebruikers hun interesses kenbaar konden maken door hun voorkeuren via een plaatje te 'pinnen' op een digitaal bord. Dat kon worden gevolgd door geïnteresseerden.

 

Nu heeft Pinterest een bijkomende dienst gecreëerd, die toelaat om de plaatjes te 'verrijken' met informatie zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen. Dat plaatje kan de gebruiker dan op zijn eigen bord overnemen.

 

Pinterest verwittigt bij wijzigingen

Als een gevolgd product verandert in prijs, kan de gebruiker vervolgens automatisch een verwittiging toegestuurd krijgen. Dat is te vergelijken met een veilingsite, waarbij de bieder of de volger een bericht kunnen krijgen telkens iets wijzigt. De nieuwe dienstverlening maakt het ook voor bedrijven interessanter om op Pinterest actief te zijn.

 

Pinterest heeft daartoe het concept van de 'rich pins' ontwikkeld. Ze zijn er momenteel in drie categorieën: films (met informatie over regisseur, cast en waardering door kijkers), recepten (met informatie over ingrediënten, kooktijd en het aantal producten waarvoor de maaltijd geschikt is) en producten (met informatie over prijzen, beschikbaarheid en plaats van verkoop). De site heeft al aangekondigd dat er bijkomende rich pins zullen volgen.

 

De conversieratio zou bij Pinterest dubbel zo groot zijn dan bijvoorbeeld bij Facebook-volgers. Gebruikers van Pinterest hebben immers een grotere band met het gevolgde product dan Facebook-gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.