Pinterest ontpopt zich tot handig middel voor e-commerce

Pinterest ontpopt zich tot handig middel voor e-commerce

Socialemediasite Pinterest gaat zijn gebruikers een e-mail sturen op het moment dat een gevolgd item goedkoper wordt of een product beschikbaar is. Zo hoopt het netwerk interessanter te worden voor bedrijven.

'Verrijkt' Pinterest mikt op bedrijven

Pinterest was tot dusver vooral een platform waarop gebruikers hun interesses kenbaar konden maken door hun voorkeuren via een plaatje te 'pinnen' op een digitaal bord. Dat kon worden gevolgd door geïnteresseerden.

 

Nu heeft Pinterest een bijkomende dienst gecreëerd, die toelaat om de plaatjes te 'verrijken' met informatie zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen. Dat plaatje kan de gebruiker dan op zijn eigen bord overnemen.

 

Pinterest verwittigt bij wijzigingen

Als een gevolgd product verandert in prijs, kan de gebruiker vervolgens automatisch een verwittiging toegestuurd krijgen. Dat is te vergelijken met een veilingsite, waarbij de bieder of de volger een bericht kunnen krijgen telkens iets wijzigt. De nieuwe dienstverlening maakt het ook voor bedrijven interessanter om op Pinterest actief te zijn.

 

Pinterest heeft daartoe het concept van de 'rich pins' ontwikkeld. Ze zijn er momenteel in drie categorieën: films (met informatie over regisseur, cast en waardering door kijkers), recepten (met informatie over ingrediënten, kooktijd en het aantal producten waarvoor de maaltijd geschikt is) en producten (met informatie over prijzen, beschikbaarheid en plaats van verkoop). De site heeft al aangekondigd dat er bijkomende rich pins zullen volgen.

 

De conversieratio zou bij Pinterest dubbel zo groot zijn dan bijvoorbeeld bij Facebook-volgers. Gebruikers van Pinterest hebben immers een grotere band met het gevolgde product dan Facebook-gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top