Pinterest steeds interessanter voor verkopers

Pinterest steeds interessanter voor verkopers

Pinterest plaatst een nieuwe zoekmachine op zijn website, die digitale surfers sneller moet doen uitkomen bij het bord of de gepinde info die aansluit bij hun interesses. Vooral voor adverteerders is de toevoeging zeer aantrekkelijk.

Zoeken op categorieën

De zoekfunctie is al sinds april in gebruik voor de mobiele apps van Pinterest, maar nu wordt ze onder de naam Guided Search ook uitgerold naar de website van de netwerksite. Eigen aan de zoekfunctie is dat nu ook kan gezocht worden op grotere categorieën en subcategorieën, zoals: eerst zoeken op 'planten' en vervolgens verfijnen naar binnenplanten, schaduwplanten of waterplanten.

 

Pinterest telt meer dan 750 miljoen borden waarop gebruikers foto’s en afbeeldingen verzamelen. Uiteindelijk leidt tot meer dan 30 miljoen items. Door gebruik te maken van de zoekfunctie zullen surfers sneller bij de informatie komen die hun interesse wegdraagt.

 

De informatie die via de zoekopdrachten worden verzameld, zal bovendien zeer interessant zijn voor adverteerders die zich tot een bepaalde doelgroep willen richten. Helemaal interessant wordt het overigens wanneer deze informatie wordt gekoppeld aan de locatie-pins die Pinterest-fans kunnen plaatsen (daarmee duiden ze plaatsen aan die ze willen bezoeken), aangezien dan ook winkels of andere 'hotspots' in kaart kunnen worden gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top