Pinterest steeds interessanter voor verkopers

Pinterest steeds interessanter voor verkopers

Pinterest plaatst een nieuwe zoekmachine op zijn website, die digitale surfers sneller moet doen uitkomen bij het bord of de gepinde info die aansluit bij hun interesses. Vooral voor adverteerders is de toevoeging zeer aantrekkelijk.

Zoeken op categorieën

De zoekfunctie is al sinds april in gebruik voor de mobiele apps van Pinterest, maar nu wordt ze onder de naam Guided Search ook uitgerold naar de website van de netwerksite. Eigen aan de zoekfunctie is dat nu ook kan gezocht worden op grotere categorieën en subcategorieën, zoals: eerst zoeken op 'planten' en vervolgens verfijnen naar binnenplanten, schaduwplanten of waterplanten.

 

Pinterest telt meer dan 750 miljoen borden waarop gebruikers foto’s en afbeeldingen verzamelen. Uiteindelijk leidt tot meer dan 30 miljoen items. Door gebruik te maken van de zoekfunctie zullen surfers sneller bij de informatie komen die hun interesse wegdraagt.

 

De informatie die via de zoekopdrachten worden verzameld, zal bovendien zeer interessant zijn voor adverteerders die zich tot een bepaalde doelgroep willen richten. Helemaal interessant wordt het overigens wanneer deze informatie wordt gekoppeld aan de locatie-pins die Pinterest-fans kunnen plaatsen (daarmee duiden ze plaatsen aan die ze willen bezoeken), aangezien dan ook winkels of andere 'hotspots' in kaart kunnen worden gebracht.

Tags: