PostNL haalt gratis Zalando-retouren op in Amsterdam

PostNL haalt gratis Zalando-retouren op in Amsterdam

De Duitse online retailer Zalando is in Amsterdam samen met PostNL een nieuwe service met de naam ‘Retour on Demand’ aan het testen. Klanten kunnen daarbij gratis pakjes die retour moeten gratis thuis laten ophalen.

Voorlopig gratis

Amsterdamse klanten die een pakje van Zalando willen terugsturen, kunnen via de website van Local Express een tijdvak uitkiezen tussen 8u en 21u. Het pakje zal dan binnen dat tijdvak van een uur opgehaald worden door de koeriers van Local Express, die het verdere proces afhandelen.

 

Voorlopig is de dienst van Zalando gratis in Amsterdam, maar als de service volledig in voege treedt, zal er waarschijnlijk wel een kost aan vast hangen. Zalando heeft nog niet laten blijken hoeveel Retour on Demand dan wel zal kosten, schrijft Twinkle.

 

Amsterdam is niet de eerste stad waar de online kledingwinkel het ophalen van retourzendingen bij de klant test. Ook in steden als Londen, Keulen en Wenen heeft het een tijdje geleden al een gelijkaardige service op poten gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top