Powa versterkt zich met MPayMe

Powa versterkt zich met MPayMe

Het Britse Powa Technologies heeft het Hongkongse betaaldienstenbedrijf MPayMe overgenomen. Daardoor versterkt de opkomende technologiespeler zijn positie in de wereld van de mobiele aankopen en dito betalingen.

Online kopen via scannen QR-code

Powa ontwikkelde een app waardoor het volstaat om met een smartphone of tablet onder meer QR-codes en barcodes in een advertentie of op een product te scannen om het product meteen online te bestellen en aan huis geleverd te krijgen.

 

Het bedrijf gaat nu zijn Powa Tag uitbreiden met technologie van het overgenomen betaaldienstenbedrijf MPayMe. Daardoor vallen alle betalings-en transacties van beide bedrijven voortaan onder de Powa-vlag. De integratie zal drie maanden duren.

 

Wereldwijd maken al 240 retailers gebruik van de Powa-technologie. Onder hen bevinden zich grote namen als Carrefour, Universal Music, Laura Ashley, Argos en JD Sports.

 

Overname technologie biedt extra mogelijkheden

De integratie van de overgenomen technologie van MPayMe in PowaTag voegt ook extra functies toe zoals digitale catalogi, coupons/vouchers, getrouwheidsprogramma’s en toegangscontrole.

 

Voorts krijgt Powa via de overname van MPayMe ook een samenwerkingsovereenkomst met Pitney Bowes in handen. Dat bedrijf zorgt voor de verwerking van 80% van de nutsrekeningen in de VS en meer dan de helft van de nutsrekeningen in Europa. Het gaat in totaal om meer dan 23 miljard facturen op jaarbasis. Zij zullen nu met de Powa-technologie op hun mobiel toestel betaald kunnen worden.

 

Waarde Powa loopt op tot 2 miljard euro

Powa betaalde de acquisitie met eigen aandelen. De verkopers van MPayMe krijgen een participatie van 3% in het Britse bedrijf. De transactie waardeert de gecombineerde onderneming daarbij op zowat 2 miljard euro.

 

Powa is voor 70% in handen van zijn stichter Dan Wagner. Het saldo wordt grotendeels aangehouden door de Amerikaanse investeerder Wellington Management.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top