Powa versterkt zich met MPayMe | RetailDetail

Powa versterkt zich met MPayMe

Powa versterkt zich met MPayMe

Het Britse Powa Technologies heeft het Hongkongse betaaldienstenbedrijf MPayMe overgenomen. Daardoor versterkt de opkomende technologiespeler zijn positie in de wereld van de mobiele aankopen en dito betalingen.

Online kopen via scannen QR-code

Powa ontwikkelde een app waardoor het volstaat om met een smartphone of tablet onder meer QR-codes en barcodes in een advertentie of op een product te scannen om het product meteen online te bestellen en aan huis geleverd te krijgen.

 

Het bedrijf gaat nu zijn Powa Tag uitbreiden met technologie van het overgenomen betaaldienstenbedrijf MPayMe. Daardoor vallen alle betalings-en transacties van beide bedrijven voortaan onder de Powa-vlag. De integratie zal drie maanden duren.

 

Wereldwijd maken al 240 retailers gebruik van de Powa-technologie. Onder hen bevinden zich grote namen als Carrefour, Universal Music, Laura Ashley, Argos en JD Sports.

 

Overname technologie biedt extra mogelijkheden

De integratie van de overgenomen technologie van MPayMe in PowaTag voegt ook extra functies toe zoals digitale catalogi, coupons/vouchers, getrouwheidsprogramma’s en toegangscontrole.

 

Voorts krijgt Powa via de overname van MPayMe ook een samenwerkingsovereenkomst met Pitney Bowes in handen. Dat bedrijf zorgt voor de verwerking van 80% van de nutsrekeningen in de VS en meer dan de helft van de nutsrekeningen in Europa. Het gaat in totaal om meer dan 23 miljard facturen op jaarbasis. Zij zullen nu met de Powa-technologie op hun mobiel toestel betaald kunnen worden.

 

Waarde Powa loopt op tot 2 miljard euro

Powa betaalde de acquisitie met eigen aandelen. De verkopers van MPayMe krijgen een participatie van 3% in het Britse bedrijf. De transactie waardeert de gecombineerde onderneming daarbij op zowat 2 miljard euro.

 

Powa is voor 70% in handen van zijn stichter Dan Wagner. Het saldo wordt grotendeels aangehouden door de Amerikaanse investeerder Wellington Management.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.