Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

De ketens Makro en Praxis gaan ook reclame van externe partijen tonen op hun webshops. Ze hebben daarvoor een samenwerking gesloten met het bedrijf ShopAds. Ook Otto en Ahold tonen al externe reclame op hun sites.

 

Inkomsten zonder verlies van verkeer

ShopAds is een startup binnen de wereld van webwinkelreclame en belooft advertentie-inkomsten te genereren via reclame op websites, zonder verlies van verkeer en conversie. Dat schrijft Twinkle.

 

Praxis en Makro zijn één van de eerste retailers in Nederland die hun webshop op deze manier open stellen voor reclame van externe partijen. Eerder ging Otto.nl ook al een samenwerking aan met Triad Retail Media, dat alle reclamecampagnes van start tot einde verzorgt op Otto.nl.

 

Ahold startte in 2014 dan weer zelf de Ahold Media & Marketing Group op om extra inkomsten te vergaren via zijn verschillende platformen. “Ahold kan als geen ander merk en bereik bij elkaar brengen”, zei CEO Dick Boer van Ahold toen aan Twinkle over de oprichting van de nieuwe bedrijfstak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top