Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop | RetailDetail

Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

De ketens Makro en Praxis gaan ook reclame van externe partijen tonen op hun webshops. Ze hebben daarvoor een samenwerking gesloten met het bedrijf ShopAds. Ook Otto en Ahold tonen al externe reclame op hun sites.

 

Inkomsten zonder verlies van verkeer

ShopAds is een startup binnen de wereld van webwinkelreclame en belooft advertentie-inkomsten te genereren via reclame op websites, zonder verlies van verkeer en conversie. Dat schrijft Twinkle.

 

Praxis en Makro zijn één van de eerste retailers in Nederland die hun webshop op deze manier open stellen voor reclame van externe partijen. Eerder ging Otto.nl ook al een samenwerking aan met Triad Retail Media, dat alle reclamecampagnes van start tot einde verzorgt op Otto.nl.

 

Ahold startte in 2014 dan weer zelf de Ahold Media & Marketing Group op om extra inkomsten te vergaren via zijn verschillende platformen. “Ahold kan als geen ander merk en bereik bij elkaar brengen”, zei CEO Dick Boer van Ahold toen aan Twinkle over de oprichting van de nieuwe bedrijfstak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.