Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

Praxis en Makro tonen reclame externe partijen op webshop

De ketens Makro en Praxis gaan ook reclame van externe partijen tonen op hun webshops. Ze hebben daarvoor een samenwerking gesloten met het bedrijf ShopAds. Ook Otto en Ahold tonen al externe reclame op hun sites.

 

Inkomsten zonder verlies van verkeer

ShopAds is een startup binnen de wereld van webwinkelreclame en belooft advertentie-inkomsten te genereren via reclame op websites, zonder verlies van verkeer en conversie. Dat schrijft Twinkle.

 

Praxis en Makro zijn één van de eerste retailers in Nederland die hun webshop op deze manier open stellen voor reclame van externe partijen. Eerder ging Otto.nl ook al een samenwerking aan met Triad Retail Media, dat alle reclamecampagnes van start tot einde verzorgt op Otto.nl.

 

Ahold startte in 2014 dan weer zelf de Ahold Media & Marketing Group op om extra inkomsten te vergaren via zijn verschillende platformen. “Ahold kan als geen ander merk en bereik bij elkaar brengen”, zei CEO Dick Boer van Ahold toen aan Twinkle over de oprichting van de nieuwe bedrijfstak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top