PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord | RetailDetail

PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord

PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord

De specialist voor de online verspreiding van huis-aan-huisfolders PromoButler.be heeft in 2013 zijn eigen jaarrecords verbroken. In totaal noteerde PromoButler.be meer dan 21 miljoen folderinzages, werden individuele artikelen uit folders 11 miljoen keer bekeken en werd 2,5 miljoen keer doorgeklikt naar de websites of webshops van retailers.

“Retailers kiezen steeds meer voor online folderverspreiding”

Dat laat PromoButler weten in een persbericht. De online dienstverlener zegt zijn positie als marktleider het afgelopen jaar verder te hebben kunnen versterken. “In aanvulling of volledig ter vervanging van de kostelijke en papier verslindende huis-aan-huisbedelingen van hun papieren folders, kiezen de retailers steeds meer voor een online verspreiding”, vertelt Rik Claesen, CEO van NetMedia Europe, het bedrijf achter PromoButler.be.


Zo is Lidl België voor de verdeling van zijn non-foodfolder inmiddels gestopt met een papieren huis-aan-huisbedeling en gaat de discounter “nu volledig voor een online verspreiding via PromoButler, onze eigen website en sociale media”, aldus Willem-Jan Slock van Lidl België.


PromoButler.be, waarop naar eigen zeggen 90% van de Belgische retailers hun promotie- en belevingsfolders online publiceren, genereerde vorig jaar ruim 21 miljoen folderinzages. Geïnteresseerde bezoekers klikten daarbij 11 miljoen keer door op een individuele promotie of een product. Bovendien zou PromoButler.be steeds in de top tien van verwijzende websites van de deelnemende retailers opduiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.