PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord | RetailDetail

PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord

PromoButler.be behaalt nieuw jaarrecord

De specialist voor de online verspreiding van huis-aan-huisfolders PromoButler.be heeft in 2013 zijn eigen jaarrecords verbroken. In totaal noteerde PromoButler.be meer dan 21 miljoen folderinzages, werden individuele artikelen uit folders 11 miljoen keer bekeken en werd 2,5 miljoen keer doorgeklikt naar de websites of webshops van retailers.

“Retailers kiezen steeds meer voor online folderverspreiding”

Dat laat PromoButler weten in een persbericht. De online dienstverlener zegt zijn positie als marktleider het afgelopen jaar verder te hebben kunnen versterken. “In aanvulling of volledig ter vervanging van de kostelijke en papier verslindende huis-aan-huisbedelingen van hun papieren folders, kiezen de retailers steeds meer voor een online verspreiding”, vertelt Rik Claesen, CEO van NetMedia Europe, het bedrijf achter PromoButler.be.


Zo is Lidl België voor de verdeling van zijn non-foodfolder inmiddels gestopt met een papieren huis-aan-huisbedeling en gaat de discounter “nu volledig voor een online verspreiding via PromoButler, onze eigen website en sociale media”, aldus Willem-Jan Slock van Lidl België.


PromoButler.be, waarop naar eigen zeggen 90% van de Belgische retailers hun promotie- en belevingsfolders online publiceren, genereerde vorig jaar ruim 21 miljoen folderinzages. Geïnteresseerde bezoekers klikten daarbij 11 miljoen keer door op een individuele promotie of een product. Bovendien zou PromoButler.be steeds in de top tien van verwijzende websites van de deelnemende retailers opduiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top