ProxisAzur komt midden november met e-books

ProxisAzur komt midden november met e-books

ProxisAzur, de Belgische leider in online mediaverkoop, begeeft zich half november op de veelbelovende digitale boekenmarkt. Op vraag van klanten gaat het bedrijf vanaf dan ook e-readers en e-books aanbieden.

1 op 15 aanvragen over e-books

Volgens ProxisAzur (twee ex-concurrenten die in 2010 samensmolten) neemt de interesse voor digitale boeken ook hier zienderogen toe. Eén op de 15 aanvragen die ProxisAzur tegenwoordig ontvangt, gaat over e-books. Hoewel het digitale boek in Vlaanderen nog een heel bescheiden rol speelt (volgens Boek.be amper 0,3% van de totale boekensector), gelooft Jo Vansteenvoort, CEO van ProxisAzur, dat het snel kan gaan: "Zeker als men kijkt naar wat aan de overkant van de oceaan gebeurt: de American Association of Publishers verwacht bijvoorbeeld dat de omzet van de digitale boeken in 2012 die van de gedrukte edities zal overstijgen." 

Anticiperen op lokale marktevoluties

ProxisAzur wijst er trouwens op dat de Belgische uitgevers dit intussen ook begrepen hebben en dat wie nu nog geen e-books aanbiedt, druk bezig is met het digitaliseren van zijn bestaande portfolio. "We waren één van de Belgische pioniers in de onlineverkoop" (Proxis.be ging in 1997 van start in ons land) "en willen ook deze keer anticiperen op de lokale marktevoluties door tijdig te innoveren."

 

ProxisAzur geeft trouwens verstek op de 75ste Boekenbeurs in Antwerpen: "Het aanbod dat we in Antwerpen kunnen voorleggen, kan enkel afbreuk doen aan onze immense voorraad die zich op slechts één klik bevindt van de boekfanaten", verklaart Vansteenvoort de beslissing, Opvallend: op de boekenbeurs zal Boek.be een speciale gratis e-readingkrant verdelen die lezers moet helpen bij het beantwoorden van de vraag of ze al dan niet de stap naar het digitale lezen willen zetten en, zo ja, hoe dat het beste kan.

ProxisAzur, de Belgische leider in online mediaverkoop, begeeft zich half november op de veelbelovende digitale boekenmarkt. Op vraag van klanten gaat het bedrijf vanaf dan ook e-readers en e-books aanbieden.

1 op 15 aanvragen over e-books

Volgens ProxisAzur (twee ex-concurrenten die in 2010 samensmolten) neemt de interesse voor digitale boeken ook hier zienderogen toe. Eén op de 15 aanvragen die ProxisAzur tegenwoordig ontvangt, gaat over e-books. Hoewel het digitale boek in Vlaanderen nog een heel bescheiden rol speelt (volgens Boek.be amper 0,3% van de totale boekensector), gelooft Jo Vansteenvoort, CEO van ProxisAzur, dat het snel kan gaan: "Zeker als men kijkt naar wat aan de overkant van de oceaan gebeurt: de American Association of Publishers verwacht bijvoorbeeld dat de omzet van de digitale boeken in 2012 die van de gedrukte edities zal overstijgen." 

Anticiperen op lokale marktevoluties

ProxisAzur wijst er trouwens op dat de Belgische uitgevers dit intussen ook begrepen hebben en dat wie nu nog geen e-books aanbiedt, druk bezig is met het digitaliseren van zijn bestaande portfolio. "We waren één van de Belgische pioniers in de onlineverkoop" (Proxis.be ging in 1997 van start in ons land) "en willen ook deze keer anticiperen op de lokale marktevoluties door tijdig te innoveren."

 

ProxisAzur geeft trouwens verstek op de 75ste Boekenbeurs in Antwerpen: "Het aanbod dat we in Antwerpen kunnen voorleggen, kan enkel afbreuk doen aan onze immense voorraad die zich op slechts één klik bevindt van de boekfanaten", verklaart Vansteenvoort de beslissing, Opvallend: op de boekenbeurs zal Boek.be een speciale gratis e-readingkrant verdelen die lezers moet helpen bij het beantwoorden van de vraag of ze al dan niet de stap naar het digitale lezen willen zetten en, zo ja, hoe dat het beste kan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top