Puma maakt collectie voor Amazon | RetailDetail

Puma maakt collectie voor Amazon

Puma maakt collectie voor Amazon

Het Duitse sportmerk Puma gaat een exclusieve schoenencollectie maken voor de Amerikaanse webretailer Amazon. De collectie moet in de herfst van dit jaar te koop zijn op de Europese Amazon-sites en zal zes schoenen bevatten.

Drie kleuren

De collectie "The Reptile Sneaker" wordt exclusief voor Amazon ontwikkeld en is geïnspireerd op de Puma Suede, de bekendste sneaker van het merk. De collectie zal drie modellen voor mannen en drie voor vrouwen bevatten. Ze zullen verkrijgbaar zijn in drie kleuren - grijs, marineblauw en zwart - en zullen 80 euro kosten. Wie de schoenen wil bemachtigen, zal wel nog moeten wachten tot september.

 

In september van vorig jaar lanceerde Amazon Fashion ook al een "capsulecollectie" in samenwerking met Osman, het merk van ontwerper Osman Yousefzada. Dat modemerk ontwierp toen verschillende kledingstukken die exclusief bij de Amerikaanse retailreus werden verkocht. Die kledingstukken waren toen enkel te koop van september tot eind november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.