Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

De Japanse online retailer Rakuten heeft de Estse virtuele paskamer Fits.Me overgenomen, dat een technologie ontwikkeld heeft die het voor klanten mogelijk maakt om online kleding te passen.

Fits.Me blijft zelfstandig

Voorlopig heeft Rakuten geen plannen om Fits.Me toe te voegen aan een andere online winkel: het bedrijf zal op zichzelf blijven staan en het doel is om de bestaande technologie nog verder uit te werken in de toekomst. De samenwerkingen met huidige klanten (waaronder Hugo Boss) zullen blijven bestaan en James Gambrell zal aanblijven als CEO.

 

Fits.Me werd in het leven geroepen om klanten bij te staan bij hun aankoop en om er voor te zorgen dat minder kleding teruggestuurd wordt. 70 procent van de retourzendingen gaan immers over kledij die niet de juiste maat heeft.

 

"Als we erin slagen om de mensen meteen de juiste maat te laten bestellen, winnen we twee keer. Een eerste keer omdat we met veel minder retourzendingen worden geconfronteerd, waardoor de kosten aanzienlijk worden gereduceerd. Een tweede keer omdat de consumenten minder schrik heeft om een verkeerde maat te ontvangen. Vandaag weerhoudt die onzekerheid over de juiste maat velen er nog van om online te bestellen, zeker omdat je in Europa met tal van maten wordt geconfronteerd", liet medeoprichter Heikki Haldre optekenen in het kader van het RetailDetail Belgian Fashion Congress 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top