Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

De Japanse online retailer Rakuten heeft de Estse virtuele paskamer Fits.Me overgenomen, dat een technologie ontwikkeld heeft die het voor klanten mogelijk maakt om online kleding te passen.

Fits.Me blijft zelfstandig

Voorlopig heeft Rakuten geen plannen om Fits.Me toe te voegen aan een andere online winkel: het bedrijf zal op zichzelf blijven staan en het doel is om de bestaande technologie nog verder uit te werken in de toekomst. De samenwerkingen met huidige klanten (waaronder Hugo Boss) zullen blijven bestaan en James Gambrell zal aanblijven als CEO.

 

Fits.Me werd in het leven geroepen om klanten bij te staan bij hun aankoop en om er voor te zorgen dat minder kleding teruggestuurd wordt. 70 procent van de retourzendingen gaan immers over kledij die niet de juiste maat heeft.

 

"Als we erin slagen om de mensen meteen de juiste maat te laten bestellen, winnen we twee keer. Een eerste keer omdat we met veel minder retourzendingen worden geconfronteerd, waardoor de kosten aanzienlijk worden gereduceerd. Een tweede keer omdat de consumenten minder schrik heeft om een verkeerde maat te ontvangen. Vandaag weerhoudt die onzekerheid over de juiste maat velen er nog van om online te bestellen, zeker omdat je in Europa met tal van maten wordt geconfronteerd", liet medeoprichter Heikki Haldre optekenen in het kader van het RetailDetail Belgian Fashion Congress 2014.

Tags: