Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over | RetailDetail

Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

Rakuten neemt virtuele paskamer Fits.Me over

De Japanse online retailer Rakuten heeft de Estse virtuele paskamer Fits.Me overgenomen, dat een technologie ontwikkeld heeft die het voor klanten mogelijk maakt om online kleding te passen.

Fits.Me blijft zelfstandig

Voorlopig heeft Rakuten geen plannen om Fits.Me toe te voegen aan een andere online winkel: het bedrijf zal op zichzelf blijven staan en het doel is om de bestaande technologie nog verder uit te werken in de toekomst. De samenwerkingen met huidige klanten (waaronder Hugo Boss) zullen blijven bestaan en James Gambrell zal aanblijven als CEO.

 

Fits.Me werd in het leven geroepen om klanten bij te staan bij hun aankoop en om er voor te zorgen dat minder kleding teruggestuurd wordt. 70 procent van de retourzendingen gaan immers over kledij die niet de juiste maat heeft.

 

"Als we erin slagen om de mensen meteen de juiste maat te laten bestellen, winnen we twee keer. Een eerste keer omdat we met veel minder retourzendingen worden geconfronteerd, waardoor de kosten aanzienlijk worden gereduceerd. Een tweede keer omdat de consumenten minder schrik heeft om een verkeerde maat te ontvangen. Vandaag weerhoudt die onzekerheid over de juiste maat velen er nog van om online te bestellen, zeker omdat je in Europa met tal van maten wordt geconfronteerd", liet medeoprichter Heikki Haldre optekenen in het kader van het RetailDetail Belgian Fashion Congress 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.