Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Zowel voor Bol.com als voor Coolblue belooft het een drukke kerstperiode te worden. Bol.com bereikte dit weekend zijn miljoenste klant in België, terwijl Coolblue al zijn verkooprecords aan het verbreken is.

"Tweede thuismarkt voor Bol.com"

Bol.com is erg hard gegroeid in België de voorbije vijf jaar: in 2010 telde het klantenbestand van de online retailer nog maar 25.000 klanten in België, nu is het miljoen al gehaald. Maandag 21 december was voor de Nederlandse e-tailer ook de drukste dag van het jaar, met in totaal 350.000 verkochte artikelen.


"België is inmiddels onmiskenbaar de tweede thuismarkt van bol.com. Van de Belgen die online shoppen doet bijna 1 op de 3 dat bij Bol.com. Sinds onze start in België is de markt sterk geëvolueerd. Onze verkoop in België is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met zo'n 70% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit is bijna twee keer zoveel als in Nederland", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij Bol.com.

 

Coolblue: omzetgroei met 76 procent

Ook voor Coolblue is de aanloop naar Kerstmis een succesvolle periode. In vergelijking met vorig jaar boekte de webshop een omzetstijging van maar liefst 76 procent. Net zoals bij rivaal Bol.com, moeten bij Coolblue 21 en 22 december trouwens de drukste dagen van het jaar worden. De twee magazijnen, in Capelle a.d. IJsel en Tilburg, zitten in deze periode dan ook voor 95 procent vol. Er werden ten opzichte van vorig jaar ook 90 procent meer blauwe dozen ingeslagen, om alle pakketjes zonder problemen te kunnen verwerken.


"Net voor kerst is het altijd gigantisch druk, dit jaar is dat extreem. Meer dan 100 extra werkkrachten worden in de Coolblue magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken," aldus Jeroen Van Camp, manager bezorging van Coolblue.

Op het drukste moment zijn er in de twee magazijnen van Coolblue zo in totaal 200 mensen aan de slag. Om de kerstdrukte te simuleren, werd in september ook al eens het werk voor vier uur stilgelegd in het magazijn in Tilburg, waarna de achterstand in één uur werd weggewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top