Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Zowel voor Bol.com als voor Coolblue belooft het een drukke kerstperiode te worden. Bol.com bereikte dit weekend zijn miljoenste klant in België, terwijl Coolblue al zijn verkooprecords aan het verbreken is.

"Tweede thuismarkt voor Bol.com"

Bol.com is erg hard gegroeid in België de voorbije vijf jaar: in 2010 telde het klantenbestand van de online retailer nog maar 25.000 klanten in België, nu is het miljoen al gehaald. Maandag 21 december was voor de Nederlandse e-tailer ook de drukste dag van het jaar, met in totaal 350.000 verkochte artikelen.


"België is inmiddels onmiskenbaar de tweede thuismarkt van bol.com. Van de Belgen die online shoppen doet bijna 1 op de 3 dat bij Bol.com. Sinds onze start in België is de markt sterk geëvolueerd. Onze verkoop in België is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met zo'n 70% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit is bijna twee keer zoveel als in Nederland", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij Bol.com.

 

Coolblue: omzetgroei met 76 procent

Ook voor Coolblue is de aanloop naar Kerstmis een succesvolle periode. In vergelijking met vorig jaar boekte de webshop een omzetstijging van maar liefst 76 procent. Net zoals bij rivaal Bol.com, moeten bij Coolblue 21 en 22 december trouwens de drukste dagen van het jaar worden. De twee magazijnen, in Capelle a.d. IJsel en Tilburg, zitten in deze periode dan ook voor 95 procent vol. Er werden ten opzichte van vorig jaar ook 90 procent meer blauwe dozen ingeslagen, om alle pakketjes zonder problemen te kunnen verwerken.


"Net voor kerst is het altijd gigantisch druk, dit jaar is dat extreem. Meer dan 100 extra werkkrachten worden in de Coolblue magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken," aldus Jeroen Van Camp, manager bezorging van Coolblue.

Op het drukste moment zijn er in de twee magazijnen van Coolblue zo in totaal 200 mensen aan de slag. Om de kerstdrukte te simuleren, werd in september ook al eens het werk voor vier uur stilgelegd in het magazijn in Tilburg, waarna de achterstand in één uur werd weggewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top