Recordkerst voor Bol.com en Coolblue | RetailDetail

Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Zowel voor Bol.com als voor Coolblue belooft het een drukke kerstperiode te worden. Bol.com bereikte dit weekend zijn miljoenste klant in België, terwijl Coolblue al zijn verkooprecords aan het verbreken is.

"Tweede thuismarkt voor Bol.com"

Bol.com is erg hard gegroeid in België de voorbije vijf jaar: in 2010 telde het klantenbestand van de online retailer nog maar 25.000 klanten in België, nu is het miljoen al gehaald. Maandag 21 december was voor de Nederlandse e-tailer ook de drukste dag van het jaar, met in totaal 350.000 verkochte artikelen.


"België is inmiddels onmiskenbaar de tweede thuismarkt van bol.com. Van de Belgen die online shoppen doet bijna 1 op de 3 dat bij Bol.com. Sinds onze start in België is de markt sterk geëvolueerd. Onze verkoop in België is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met zo'n 70% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit is bijna twee keer zoveel als in Nederland", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij Bol.com.

 

Coolblue: omzetgroei met 76 procent

Ook voor Coolblue is de aanloop naar Kerstmis een succesvolle periode. In vergelijking met vorig jaar boekte de webshop een omzetstijging van maar liefst 76 procent. Net zoals bij rivaal Bol.com, moeten bij Coolblue 21 en 22 december trouwens de drukste dagen van het jaar worden. De twee magazijnen, in Capelle a.d. IJsel en Tilburg, zitten in deze periode dan ook voor 95 procent vol. Er werden ten opzichte van vorig jaar ook 90 procent meer blauwe dozen ingeslagen, om alle pakketjes zonder problemen te kunnen verwerken.


"Net voor kerst is het altijd gigantisch druk, dit jaar is dat extreem. Meer dan 100 extra werkkrachten worden in de Coolblue magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken," aldus Jeroen Van Camp, manager bezorging van Coolblue.

Op het drukste moment zijn er in de twee magazijnen van Coolblue zo in totaal 200 mensen aan de slag. Om de kerstdrukte te simuleren, werd in september ook al eens het werk voor vier uur stilgelegd in het magazijn in Tilburg, waarna de achterstand in één uur werd weggewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.