Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Recordkerst voor Bol.com en Coolblue

Zowel voor Bol.com als voor Coolblue belooft het een drukke kerstperiode te worden. Bol.com bereikte dit weekend zijn miljoenste klant in België, terwijl Coolblue al zijn verkooprecords aan het verbreken is.

"Tweede thuismarkt voor Bol.com"

Bol.com is erg hard gegroeid in België de voorbije vijf jaar: in 2010 telde het klantenbestand van de online retailer nog maar 25.000 klanten in België, nu is het miljoen al gehaald. Maandag 21 december was voor de Nederlandse e-tailer ook de drukste dag van het jaar, met in totaal 350.000 verkochte artikelen.


"België is inmiddels onmiskenbaar de tweede thuismarkt van bol.com. Van de Belgen die online shoppen doet bijna 1 op de 3 dat bij Bol.com. Sinds onze start in België is de markt sterk geëvolueerd. Onze verkoop in België is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met zo'n 70% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit is bijna twee keer zoveel als in Nederland", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij Bol.com.

 

Coolblue: omzetgroei met 76 procent

Ook voor Coolblue is de aanloop naar Kerstmis een succesvolle periode. In vergelijking met vorig jaar boekte de webshop een omzetstijging van maar liefst 76 procent. Net zoals bij rivaal Bol.com, moeten bij Coolblue 21 en 22 december trouwens de drukste dagen van het jaar worden. De twee magazijnen, in Capelle a.d. IJsel en Tilburg, zitten in deze periode dan ook voor 95 procent vol. Er werden ten opzichte van vorig jaar ook 90 procent meer blauwe dozen ingeslagen, om alle pakketjes zonder problemen te kunnen verwerken.


"Net voor kerst is het altijd gigantisch druk, dit jaar is dat extreem. Meer dan 100 extra werkkrachten worden in de Coolblue magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken," aldus Jeroen Van Camp, manager bezorging van Coolblue.

Op het drukste moment zijn er in de twee magazijnen van Coolblue zo in totaal 200 mensen aan de slag. Om de kerstdrukte te simuleren, werd in september ook al eens het werk voor vier uur stilgelegd in het magazijn in Tilburg, waarna de achterstand in één uur werd weggewerkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top