Redcoon stopt in Frankrijk en Denemarken

Redcoon stopt in Frankrijk en Denemarken

Online elektronicawinkel Redcoon, onderdeel van Media-Saturn, heeft besloten om zijn activiteiten in Frankrijk en Denemarken stop te zetten wegens een "te grote achterstand tegenover andere partijen".

Te veel concurrentie

Media-Saturn nam Redcoon in 2011 over en zei toen dat de online retailer deel zou uitmaken van de strategie van het bedrijf om meer online aanwezig te zijn. Media-Saturn heeft nu besloten dat het niet meer nuttig is om te investeren in de groei van Redcoon in Frankrijk en Denemarken: volgens het bedrijf waren ze te laat aanwezig op die markten en is de achterstand met de concurrentie te groot.

 

Media-Saturn gaat zich nu concentreren op de acht overgebleven markten van Redcoon en het hoopt daar de kleine achterstanden op de concurrentie weg te werken. Media-Saturn sluit wel niet uit dat het in de toekomst opnieuw zal investeren in een online shop in de beide landen, maar het wil zich voorlopig focussen op markten waar het wel al voet aan de grond heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top