Retail in beweging: welk pad leidt naar een succesvolle toekomst?

Retail in beweging: welk pad leidt naar een succesvolle toekomst?

(publi) In een razend tempo veranderen koopprocessen, retail is een markt in disruptie. E-commerce, e-strategie en e-marketing zijn onderdelen van de strategie richting toekomst. Welke veranderingen zijn noodzakelijk en welke rol speelt IT hierin? 

 

We Are Retail Seminar

Op 15 september organiseert Sentia in Nieuwegein een We Are Retail Seminar. Cor Molenaar schetst er een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en praktijkvoorbeelden behandelt hij trends, theorie, de rol van internet en toekomstige hybride businessmodellen. Aansluitend spreekt Sander van Veen van Otravo over de strategie van Vliegtickets.nl als online-retailer.

 

Tot slot bieden we u drie break-out sessies ter verdieping: het technisch faciliteren van online retail met Amazon Web Services, security voor webwinkels in een sessie van FOX-IT en als laatste een sessie die gericht is op Docker, want containerisation is de revolutie binnen de IT.

 

Agenda:

12:30 Ontvangst met lunch
13:30 Veranderende koopprocessen en Shopping 3.0 met Cor Molenaar
14:30 Het succes van online-retail: Vliegtickets.nl
15:15 Break-outsessies: Hoe faciliteer je online retail? / Security by Fox-IT/ Containerisation als IT-revolutie
17:00 Borrel

 

Locatie:

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein

 

Aanmelden is mogelijk via events@sentia.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top