Retailers experimenteren met virtual reality

Retailers experimenteren met virtual reality

Verschillende retailers beginnen de mogelijkheden van virtual reality te ontdekken, dankzij VR-brillen zoals de Oculus Rift. Het voordeel van virtual reality is immers dat gebruikers producten echt kunnen 'ervaren' in een virtuele wereld.

Meerwaarde bieden

Zo begon luxeboetiek The Line klanten een rondleiding te geven in The Apartment, hun winkel in Manhattan. Met behulp van een Samsung Gear VR kunnen ze virtueel rondlopen in de winkel en bepaalde delen van naderbij bekijken. Ze krijgen dan een beschrijving van het product en kunnen het van verschillende hoeken bekijken.

 

Momenteel bevindt de technologie zich nog in de kinderschoenen en pas volgend jaar komen de eerste toestellen echt op de markt. Dan lanceert onder andere de Oculus Rift en komt Project Morpheus van Sony in de winkels. 

 

Volgens Adrian Slobin van marketingbureau SapientNitro, dat verantwoordelijk was voor het project van The Line, zal 'virtual reality' weliswaar een ervaring moeten bieden die consumenten niet kunnen krijgen in de winkel of op een website, wil het echt een plaats bemachtigen in de retailwereld.

Tags: