Retailers experimenteren met virtual reality

Retailers experimenteren met virtual reality

Verschillende retailers beginnen de mogelijkheden van virtual reality te ontdekken, dankzij VR-brillen zoals de Oculus Rift. Het voordeel van virtual reality is immers dat gebruikers producten echt kunnen 'ervaren' in een virtuele wereld.

Meerwaarde bieden

Zo begon luxeboetiek The Line klanten een rondleiding te geven in The Apartment, hun winkel in Manhattan. Met behulp van een Samsung Gear VR kunnen ze virtueel rondlopen in de winkel en bepaalde delen van naderbij bekijken. Ze krijgen dan een beschrijving van het product en kunnen het van verschillende hoeken bekijken.

 

Momenteel bevindt de technologie zich nog in de kinderschoenen en pas volgend jaar komen de eerste toestellen echt op de markt. Dan lanceert onder andere de Oculus Rift en komt Project Morpheus van Sony in de winkels. 

 

Volgens Adrian Slobin van marketingbureau SapientNitro, dat verantwoordelijk was voor het project van The Line, zal 'virtual reality' weliswaar een ervaring moeten bieden die consumenten niet kunnen krijgen in de winkel of op een website, wil het echt een plaats bemachtigen in de retailwereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top