Rocket Internet doet plannen beursgang uit de doeken

Rocket Internet doet plannen beursgang uit de doeken

Het Duitse Rocket Internet, bekend van o.a. Zalando, heeft zijn plannen voor een beursgang vrijgegeven die ongeveer 750 miljoen euro moet opbrengen. Het bedrijf wil tegen het einde van dit jaar naar de beurs trekken.

"Volgende stap"

"We hebben een uniek platform gebouwd dat het mogelijk heeft gemaakt om onze zakenmodellen naar meer dan 100 landen te brengen, waarbij we basisproducten en -services aanbieden aan ons divers klantenbestand", zegt CEO Oliver Samwer in een persbericht. "Met ons bedrijf naar de beurs gaan is de volgende stap in onze reis om het grootste internetplatform te hebben buiten de Verenigde Staten en China."

 

Onlangs maakte Rocket Internet nog bekend dat het samen met Kinnevik de Global Fashion Group heeft opgericht, waarin het verschillende e-commercebedrijven bundelt. Zo wil het markten veroveren waar er nog ruimte is naast onder andere Amazon.

 

Bij de beursgang zullen huidige aandeelhouders hun aandelen niet te koop stellen. Het aanbod zou daarom bestaan uit een vrij beperkt aantal aandelen.

 

Ook Zalando naar de beurs

Vorige week kondigde ook Zalando al officieel aan dat het naar de beurs zou trekken. De beursgangen van beide bedrijven zijn de grootste van een technologiebedrijf in Duitsland sinds die van Deutsche Telekom in 2000.

 

Kinnevik, Zalando en Rocket Internet hebben samen al een lange geschiedenis achter de rug. Zalando werd ooit opgericht door Rocket Internet, maar het bedrijf verkocht later vrijwel al zijn aandelen in de e-tailer. Kinnevik van zijn kant heeft naast zijn samenwerking met Rocket Internet ook een aandeel van 36 procent van Zalando in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top