Rocket Internet haalt 1,5 miljard euro op | RetailDetail

Rocket Internet haalt 1,5 miljard euro op

Rocket Internet haalt 1,5 miljard euro op

De sterke start van Alibaba op de beurs van Wall Street doet ook de interesse in andere online verkoopplatformen toenemen. Het Duitse Rocket Internet, het bedrijf achter onder meer Zalando, kan 1,5 miljard euro aan vers geld ophalen bij investeerders.

Grote belangstelling van investeerders

Rocket Internet had aanvankelijk gepland om via de beurs van Frankfurt 750 miljoen euro aan vers geld op te halen, waarmee het bedrijf de ondernemingen waarin het heeft geïnvesteerd verder wil kunnen ondersteunen in hun groei, en nieuwe ondernemingen op weg wil helpen.

 

Door de grote belangstelling van investeerders wordt het geplande bedrag nu opgetrokken tot zowat 1,5 miljard euro. Enkele grote beleggers hebben al toegezegd om voor 582,5 miljoen euro in te schrijven.

 

Grootste beursgang in Duitsland

Door de vergroting van het aanbod wordt de beursgang van Rocket Internet meteen de grootste dit jaar in Frankfurt. Er worden alleen nieuwe aandelen verkocht, de bestaande aandeelhouders verkopen geen stukken.

 

Het aanbod aan de investeerders om in te schrijven op nieuwe aandelen loopt nog tot 7 oktober. De prijs ervan wordt op het einde van de periode vastgelegd, maar die zal hoogstwaarschijnlijk tussen 35,50 en 42,50 euro per aandeel liggen.

 

Rocket Internet werd in 2007 opgericht door de broers Oliver, Alexander en Marc Samwer. Vorig jaar tekende het concern voor een omzet van 72,5 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top