Rocket Internet komt met 'personal shopper' voor in de supermarkt

Rocket Internet komt met 'personal shopper' voor in de supermarkt

Het Duitse Rocket Internet lanceert binnenkort Shopwings, een 'personal shopper'-dienst voor supermarkten. Deze doet de boodschappen voor mensen die dat zelf niet willen doen, en de boodschappen worden dezelfde dag nog thuis afgeleverd.

Eind dit jaar

Het concept van Shopwings is heel eenvoudig: consumenten bestellen online hun boodschappen en die worden vervolgens dezelfde dag nog thuis bezorgd door een koerier. Niks wat we nog niet kennen, denkt u nu? Toch wel, want hét verschil met de online diensten van een gewone supermarkt is dat de koerier ook zelf de boodschappen gaat doen in de winkel.


De dienst moet eind dit jaar nog lanceren in Duitsland en zal bij succes waarschijnlijk uitgerold worden naar verschillende landen. Rocket Internet heeft in ieder geval de domeinnaam voor de website al wereldwijd vast laten leggen.


Veel meer is er voorlopig nog niet geweten over Shopwings, maar het bedrijf is momenteel in ieder geval wel al op zoek naar 'personal shoppers'. Het nieuws kwam aan het licht door de prospectus die Rocket internet moest indienen naar aanleiding van zijn beursgang op 9 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top