Rocket Internet week vroeger naar de beurs

Rocket Internet week vroeger naar de beurs

Het Duitse Rocket Internet, het bedrijf boven een honderdtal internetstarters waaronder Zalando, wil al op 2 oktober zijn opwachting maken op de beurs van Frankfurt. Dat is een week vroeger dan de oorspronkelijke datum, die op 9 oktober was vastgelegd.

Met dank aan succesvolle beursgang Alibaba

Het kan blijkbaar niet snel genoeg gaan voor de in Berlijn gevestigde internetreus Rocket Internet. De Duitse startup-ontwikkelaar wil nu al op 2 oktober - in plaats van op 9 oktober, zoals oorspronkelijk voorzien - zijn eerste notering krijgen op de beurs van Frankfurt. Rocket hoopt 1,5 à 1,6 miljard euro op te halen, meteen goed voor één van de grootste beursintroducties van technologische bedrijven in Europa.

 

Dat de beursgang met een week wordt vervroegd, is vooral een gevolg van het feit dat de aandelenplaatsing bij investeerders voortijdig is afgesloten. Een 'rush' op aandelen van Rocket Internet die dan weer alles te maken heeft met de bijzonder succesvolle beursgang van Alibaba.

 

Rocket Internet-topman Oliver Samwer wint er dan ook geen doekjes om: "Rocket heeft alles in huis om de Alibaba te worden in de wereld buiten de Verenigde Staten en China." Ook al temperen analisten de hype: zij waarschuwen dat Rocket Internet én de tientallen internetbedrijfjes waarin het participeert (zie grafiek) nog alles moeten bewijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top