Rue de Commerce helemaal in handen van Carrefour

Rue de Commerce helemaal in handen van Carrefour

De Franse retailgroep Carrefour heeft de aandelen van de online winkel Rue de Commerce voor 100 procent in handen. Met de aankoop wil Carrefour zijn omnichannelstrategie verder uitrollen.

5 miljoen unieke bezoekers per maand

Volgens Carrefour heeft Rue de Commerce ongeveer 5 miljoen unieke bezoekers per maand, waarmee het een belangrijke speler is binnen de non-food e-commerce in Frankrijk. Carrefour hoopt nu gebruik te kunnen maken van het sterke merk en de kennis die Rue de Commerce kan toevoegen aan het team binnen het bedrijf.


Carrefour kreeg eind november 2015 al groen licht van de Europese Commissie voor de overname van Rue de Commerce. Die zag toen geen mededingingsbezwaren, omdat er weinig overlapping is tussen de twee bedrijven. De overname werd al in augustus 2015 aangekondigd.


Rue de Commerce werd in 1999 opgericht en de 5 miljoen unieke bezoekers per maand waren in 2014 goed voor een omzet van 458,3 miljoen euro. De online winkel is qua opzet te vergelijken met Bol.com, dat sinds enkele jaren in handen is van Ahold. Zo biedt het ook de mogelijkheid aan derde partijen om hun producten via het platform van Rue de Commerce te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top