Rue de Commerce helemaal in handen van Carrefour | RetailDetail

Rue de Commerce helemaal in handen van Carrefour

Rue de Commerce helemaal in handen van Carrefour

De Franse retailgroep Carrefour heeft de aandelen van de online winkel Rue de Commerce voor 100 procent in handen. Met de aankoop wil Carrefour zijn omnichannelstrategie verder uitrollen.

5 miljoen unieke bezoekers per maand

Volgens Carrefour heeft Rue de Commerce ongeveer 5 miljoen unieke bezoekers per maand, waarmee het een belangrijke speler is binnen de non-food e-commerce in Frankrijk. Carrefour hoopt nu gebruik te kunnen maken van het sterke merk en de kennis die Rue de Commerce kan toevoegen aan het team binnen het bedrijf.


Carrefour kreeg eind november 2015 al groen licht van de Europese Commissie voor de overname van Rue de Commerce. Die zag toen geen mededingingsbezwaren, omdat er weinig overlapping is tussen de twee bedrijven. De overname werd al in augustus 2015 aangekondigd.


Rue de Commerce werd in 1999 opgericht en de 5 miljoen unieke bezoekers per maand waren in 2014 goed voor een omzet van 458,3 miljoen euro. De online winkel is qua opzet te vergelijken met Bol.com, dat sinds enkele jaren in handen is van Ahold. Zo biedt het ook de mogelijkheid aan derde partijen om hun producten via het platform van Rue de Commerce te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.