Ryanair en Google werken aan prijsvergelijker | RetailDetail

Ryanair en Google werken aan prijsvergelijker

Ryanair en Google werken aan prijsvergelijker

Ryanair en Google hebben de handen ineen geslagen om een nieuwe manier te zoeken om de goedkoopste tickets te boeken. Als het opzet slaagt, kan het wellicht worden overgezet op de verkoop van andere producten.

'Concurrentie in één klap KO'

Het is voorlopig nog onduidelijk hoe het nieuwe systeem werkt, maar volgens Ryanair-topman O'Leary, die de samenwerking bevestigde aan The Guardian, zal het wel revolutionair zijn: " Google komt met een soort prijsvergelijker, maar dan wel eentje die concurrerende websites als Skyscanner in één klap de knock-out zal kunnen geven." De zoekmachine wil immers alle luchtvaartmaatschappijen in haar zoektocht naar het goedkoopste biljet betrekken.

 

"Mensen zullen nooit meer op een andere manier tickets boeken", aldus de topman van de lagekostenmaatschappij. "En gezien wij de goedkoopste zijn, zullen wij daarmee winnen." Volgens O'Leary zal Google zijn inkomsten daarbij halen uit advertenties en zal de luchtvaartmaatschappij niets moeten betalen voor de nieuwe dienstverlening. Tegen eind maart moet er meer duidelijkheid zijn over het hele opzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.