Ryanair en Google werken aan prijsvergelijker

Ryanair en Google werken aan prijsvergelijker

Ryanair en Google hebben de handen ineen geslagen om een nieuwe manier te zoeken om de goedkoopste tickets te boeken. Als het opzet slaagt, kan het wellicht worden overgezet op de verkoop van andere producten.

'Concurrentie in één klap KO'

Het is voorlopig nog onduidelijk hoe het nieuwe systeem werkt, maar volgens Ryanair-topman O'Leary, die de samenwerking bevestigde aan The Guardian, zal het wel revolutionair zijn: " Google komt met een soort prijsvergelijker, maar dan wel eentje die concurrerende websites als Skyscanner in één klap de knock-out zal kunnen geven." De zoekmachine wil immers alle luchtvaartmaatschappijen in haar zoektocht naar het goedkoopste biljet betrekken.

 

"Mensen zullen nooit meer op een andere manier tickets boeken", aldus de topman van de lagekostenmaatschappij. "En gezien wij de goedkoopste zijn, zullen wij daarmee winnen." Volgens O'Leary zal Google zijn inkomsten daarbij halen uit advertenties en zal de luchtvaartmaatschappij niets moeten betalen voor de nieuwe dienstverlening. Tegen eind maart moet er meer duidelijkheid zijn over het hele opzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top