Sarenza wil komende jaren sterk groeien | RetailDetail

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

De Franse schoenenretailer Sarenza heeft een flinke kapitaalinjectie gekregen om zijn Europese expansie te kunnen verderzetten. Zo wil het bedrijf binnen vijf jaar een omzet van 500 miljoen euro halen, meer dan het drievoudige van nu.

Aandeel Frankrijk verkleinen

Momenteel haalt Sarenza, dat in 2005 in Frankrijk werd gelanceerd, een omzet van ongeveer 150 miljoen euro met zo'n vier miljoen klanten. Om dat omzetcijfer op te drijven naar 500 miljoen euro heeft de schoenenverkoper 74 miljoen euro opgehaald bij vier investeerders. "We hebben 150 fondsen benaderd, maar veel van hen waren nog niet klaar om met ons internationaal te gaan", zei CEO Stéphan Treppoz aan de Franse krant Le Figaro.

 

Het opgehaalde geld wil Sarenza gebruiken om in de toekomst in meer Europese landen aanwezig te zijn. Momenteel is Sarenza al te vinden in 26 landen zoals Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en Italië, maar het wil onder andere ook te vinden zijn in Kroatië. Thuismarkt Frankrijk blijft tot nu toe wel veruit het belangrijkste land, aangezien een derde van de omzet daar wordt gehaald. Al wil algemeen directeur Hélène Boulet-Supau dat aandeel van de Franse markt graag flink verkleinen de komende jaren, onder meer dus door de omzet op te trekken naar die grens van 500 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top