Sarenza wil komende jaren sterk groeien | RetailDetail

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

De Franse schoenenretailer Sarenza heeft een flinke kapitaalinjectie gekregen om zijn Europese expansie te kunnen verderzetten. Zo wil het bedrijf binnen vijf jaar een omzet van 500 miljoen euro halen, meer dan het drievoudige van nu.

Aandeel Frankrijk verkleinen

Momenteel haalt Sarenza, dat in 2005 in Frankrijk werd gelanceerd, een omzet van ongeveer 150 miljoen euro met zo'n vier miljoen klanten. Om dat omzetcijfer op te drijven naar 500 miljoen euro heeft de schoenenverkoper 74 miljoen euro opgehaald bij vier investeerders. "We hebben 150 fondsen benaderd, maar veel van hen waren nog niet klaar om met ons internationaal te gaan", zei CEO Stéphan Treppoz aan de Franse krant Le Figaro.

 

Het opgehaalde geld wil Sarenza gebruiken om in de toekomst in meer Europese landen aanwezig te zijn. Momenteel is Sarenza al te vinden in 26 landen zoals Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en Italië, maar het wil onder andere ook te vinden zijn in Kroatië. Thuismarkt Frankrijk blijft tot nu toe wel veruit het belangrijkste land, aangezien een derde van de omzet daar wordt gehaald. Al wil algemeen directeur Hélène Boulet-Supau dat aandeel van de Franse markt graag flink verkleinen de komende jaren, onder meer dus door de omzet op te trekken naar die grens van 500 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.