Sarenza wil komende jaren sterk groeien | RetailDetail

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

Sarenza wil komende jaren sterk groeien

De Franse schoenenretailer Sarenza heeft een flinke kapitaalinjectie gekregen om zijn Europese expansie te kunnen verderzetten. Zo wil het bedrijf binnen vijf jaar een omzet van 500 miljoen euro halen, meer dan het drievoudige van nu.

Aandeel Frankrijk verkleinen

Momenteel haalt Sarenza, dat in 2005 in Frankrijk werd gelanceerd, een omzet van ongeveer 150 miljoen euro met zo'n vier miljoen klanten. Om dat omzetcijfer op te drijven naar 500 miljoen euro heeft de schoenenverkoper 74 miljoen euro opgehaald bij vier investeerders. "We hebben 150 fondsen benaderd, maar veel van hen waren nog niet klaar om met ons internationaal te gaan", zei CEO Stéphan Treppoz aan de Franse krant Le Figaro.

 

Het opgehaalde geld wil Sarenza gebruiken om in de toekomst in meer Europese landen aanwezig te zijn. Momenteel is Sarenza al te vinden in 26 landen zoals Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en Italië, maar het wil onder andere ook te vinden zijn in Kroatië. Thuismarkt Frankrijk blijft tot nu toe wel veruit het belangrijkste land, aangezien een derde van de omzet daar wordt gehaald. Al wil algemeen directeur Hélène Boulet-Supau dat aandeel van de Franse markt graag flink verkleinen de komende jaren, onder meer dus door de omzet op te trekken naar die grens van 500 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.